2023. december 25., hétfő

éjféli mise

 tegnap éjjel még az is megfordult a fejemben (kósza ötletként) hogy megyek a kat templomban éjféli misére (anyám eljárt keresztény barátnóivel, lányom meg orgonált nekik gimista korában) de hamar elvetettem..(pedig akkor még nem voltak megfázásos tüneteim) bezzeg reggelre...)

viszont látom a makói televizió oldalán




jóval éjfél előtt

és el is kezdődött, csakhogy nem a mise, hanem egy pásztorjáték!

meglepett... meglehetősen ügyesek voltak, szinte profik - a papot is felfedeztem köztük, aki nocsak: rabbi Akibát emlegette a békével kapcsolatban ... (s nem Jézus zsidó felmenőit ócsárolta, mint pár éve)



némi késéssel kezdték a  misét, ott se volt semmi nekem nem tetsző, igazán szép, ünnepélyes volt minden, és meglehetősem sok fehérbe öltözött ministráns segédkezett a pap körül

az áldásadás  vagy eukarisztia (ha jól mondom) szinte megható, katartikus volt

bár én ezt a metonimikus  átlényegülést nem igen értem, de most megértettem valamit azok fejével gondolkozva, akik hisznek benne ...és átlényegülnek



nem kell mindent szó szerint venni - ezt máshonnan is tudjuk, s van amit nem is az agyunkkal kell érteni


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése