2017. augusztus 4., péntek

operaénekes élőben és vászonról

azaz élőben beszél, vászonról énekel

Gulyás Dénes a makói Korona teraszán...

a most kezdődő Művészetek Katedrája megnyitása alkalmából, Bátori Éva (a makói születésű énekesnő) , aki ennek a vezetőféléje, beszélget vele...

itt van - ugyan késve, - de én útközben felfedeztem az utcán a zöldséges előtt; épp telefonált volt gimiszinpadi tanítványom, a színész  Szalma Tomi, aki a szinjátszópalántákat okitja-vezeti, és van/lesz még két másik csoportosulás.(ének, színjátszáson kívül, zongora meg fúvós?)

az egyébként évek óta étteremként nem működő de önkormányzati tulajdonú Korona teraszán terített elég hosszú asztalok, pogácsa és limonádé, nagyon impozáns látvány, és egy asztal már foglalt is , mikor pár perccel a hirdetett 7 órai kezdés előtt - odaérek, épp Gulyás Dénes beszélget ott ...Varga Mártával, aki  kommunikátora az ügynek...

nincs kedvem beülni a teraszra, csak úgy, igaz nyilvánosnak hirdettetett ez az est, mint pluszkatedra, de külön se szóban se írásban nem hívott meg senki, telefont is várok, mikor ez megjön lányomtól és unokámtól... és lassan el is kezdődik az esemény, mégis csak becsusszanok egy asztalhoz, ahol csak egy lányka ül (ő se bánja:),mert a kinti padról ki kéne csavarni a nyakam , és csak érdekel a dolog, a külsőségeitől függetlenül (a pogácsához, limionádéhoz nem nyúlok, asztalszomszédom sem, a limihez ő igen, lehet, hogy nem tudja, hogy arzénos a makói viz(?) én már óvakodok, mióta az országos média is foglalkozik vele (elgondolkodtam, mitől vagyok én folyton fáradt?!) --- de mihelyt másfél óra múlva vége az eseménynek, a szomszéd asztaltól az egész két teli pogácsás tányért elkaparintják előlünk -egészségükre!) no én nem is földi táplálékokért jöttem volna ide, de sajnos szellemit nem túl sokat kaptam. sőt az énekest csak vászonról hallhatjuk énekelni is, és csak töredékesen, egy-egy villanásra,úgy látszik, nem az a lényeg---

Bátori Éva  úgy kérdezi interjúalanyát, hogy lehetőleg minél többet mondhasson érintkezési pontok, közös szerepek (pl Denevér) ürügyén saját magáról is...



a vége felé szó esik Gulyás Dénes könyvéről.fel is kelti az érdeklődésem. a vetitővászonról csak Isten nevét látom a borítón de utánanézek:(Mekkora Isten tenyere?)...lehet, h elolvasom (?)     nem szokványos énekes önéletrajz (politikai meg pláne nem, pedig 8 évig képviselő volt)

készül újabb könyve is, de már évek óta az énekes nem énekel... ír? rendez, a pécsi operarészleg vezetője, ahol az irodájába ki van téve a régi plakát a Cigánybáróról, a nagyapja nevével, ő volt a címszereplő, egy amatőr társulat kifakult nemzeti színű plakátjával dokumentálja ezt.az unoka.. nagy becsben tartja... és minden akaratával újra színezi, úgy látom

én azért mégis, jobb szerettem volna énekelni hallani, de már évekkel ezelőtt az énekhangja elhallgatott, kár. de mindennek oka van. úgy érezte, másképp már jobban tud használni, és ez a lényeg, használni, itt Makón is, már délelőtt az ének kurzuson azt tette..


-----------------------------------



1 megjegyzés: