2017. augusztus 29., kedd

a fákat is restaurálják, ugye?









no ezeket a fotókat nem ide, hanem a fotóblogomba akartam, de ha már idetolakodtak, akkor ideteszem az ebbe a szövegblogba szánt gondolatot (verskezdeményt)... az analógiát, ami  még mielőtt a parkba mentem, tehát e képek készitése  előtt jutott eszembe, de persze ez is fák közt az úton....


egy sárga levél zöld lombozatban,
egy fehér hajtincs sötét hajzatban

ugyanazt jelzi

de nem mondom ki

-----


viszont mindehhez hozzá kell füznöm, hogy alig pihentem pár percet a parki padon,  gyönyörködve a fák szépségében s a természet csöndjében, hamar felzavart egy erősen búgó géphang...:


aztán csak néztem
a természet lágy ölében 
hogy az elszáradt ágak
hogy hullnak alá

megadva magukat
a gépfürésznek



(olyan búgást rendeztek a fürészekkel, hogy el is kellett menekülnöm a természet látszatnyugalmából

muszáj serénykedni az embernek mindenhol, a gépeivel...

mert a parkokat is restaurálják, ugye....)

3 megjegyzés:

  1. Nyesegetik, "művelik"... az ő érdekükben...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. persfze, ez a konkrét és praktikus (kertészeti) jelentés

      de én egy tágabb összefüggésbe raktam már előbb a sárga leveleket, és igy elég brutális és radikális megoldásnak tűnt a sárgal levelű száraz ágak lefürészelése, nomeng harsány is...

      és valahogy (egy másik analógiaként) a hires film cime ugrott az agyamba: "A lovakat lelövik, ugye? "(arra próbáltam utalni halványan...)

      Törlés
    2. de az nem "nyesegetls" volt+ közelebb állt a kivágáshoz!

      Törlés