2024. október 1., kedd

elvesztem? elveszitettek? megszöktem?...meglettem!

 egyik kedvenc szófordulatom régmúltam idézve ez,  hogy amikor "elvesztem" (az óvodából

lányom ilyenkor mindig kissé ingerülten s dühösen kijavit: te nem elvesztél , téged el-ve-szi-tet-tek

ugyanis egy két és fél éves gyerek nem veszhet el!

nade akkor ki vesztett el?

a házmester, akire rábiztak, s rám parancsolt, hogy mig ő lemegy a pincébe, várjam meg a kapuban? 

azt mondja lányom, egy ilyen kisgyerekre nem lehet ráparancsolni, az elmegy.... (az épp arra jövő gyerekekkel)

az igazság az, hogy nagyanyám elfelejtett értem jönni korábban szombaton az óvodába...tehát akkor ő vesztett volna el?

nem tudom

az biztos, hogy Örkény jól megirta, a deportálás,a láger után, "otthon" már nem volt őr... igy aztán "elszökhettem" .. 

na itt egy ujabb szó, ez jobban tetszhet?


persze a lényeg az, hogy MEGLETTEM


(hála megtalálóimnak (akik már majdnem örökbe fogadtak), illetve Karádi Katalinnak! )

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése