2018. augusztus 21., kedd

a 3. nemzetközi zenei nap

négy zenekarra készültem, a világtalálkozó 3.napján, sajnos az elsőt s a másodikat is (amerikai, kinai)  csak töredékesen hallhatam, objektiv akadályok miatt (egész egyszerűen haza kellett mennem...hm), a szlovenokat és az oroszokat viszont  teljes egészében

nos azért mind a négy zenekar országának himnuszát meghallhattam... és áhítatos vigyázz állásban, ahogy erre fel is szólítottak,...

voltak még zászlók is a színpadon, de a legmeghatóbb az, amikor az orosz zenészek a magyar zászlót lengették be:


az orosz zenészek amúgy is szenzációsak voltak, ahogy humorral és showelemekkel tarkitották előadásukat... (sajnos a jó helyem már nem kaptam vissza, így jó fotót nem tudtam készíteni róluk) pl amidőn,a karmester háta elé lépkedtek "rosszalkodni"--- (kálinka kálinkázni)



sajnálom, hogy az amerikaiak műsoráből szinte semmit nem hallottam, tele voltak pedig Bernsteinnel!

1 megjegyzés:

  1. ...Bernstein miatt szólok hozzá leginkább, és hogy az élő zenéhez kapcsolódó gondolataimnak hangot adjak.
    A debreceni Szabadtéri Színpadon voltam augusztus 18-án, ahol "Bernstein 100" címmel a debreceni Kodály Zoltán Filharmonikusok léptek fel, legfőképpen címadójuk számait előadva. Sokadjára győződöm meg róla, hogy remek dolog az internet nyújtotta youtube felvételeket hallgatni, de azt a hangulatot, amit az élő zene nyújt, nem pótolhatja semmilyen tökéletes felvétel. A zene varázsához az is hozzátartozott számomra (pl.) 18-án, hogy épp az első szám felhangzásakor az égen a fejünk fölött húzott át egy gólya hatalmas szárnycsapásaival. Most is, ha csak rágondolok, megmagyarázhatatlan-leírhatatlan érzések járnak át. Pedig aztán a gólyának a világon semmi köze Bernsteinhez:)))

    VálaszTörlés