2016. június 16., csütörtök

rejtélyek/2

A halál

A születés kérdésén kívül
még egy volt
amivel zavarba
hozhattam anyám

és az a halál

amikor egy nyári vihar után
az erdőn túli strandról
villámok közt sárosan
és agyonázva félve
hazavergődtem
a nénikémmel
úgy 10évesen

elalvás előtt
vagy helyett?
reszketve
megkérdeztem
anyám
mi lesz velünk
ha meghalunk

hosszú hallgatás után

halk rekedt hangján

ezt hallottam csak:

hát ami mindenki mással.

Node mi lesz mindannyiunkkal?….
S főleg a halál után

Erre már nem jött
semmi válasz

csak a döbbent hallgatás

s azóta is 
a többi 
néma csönd


(azaz egyszer
évekkel
halála után
egy néma
de mosolyos
időtlen
üzenet

de ezt még
pontosabban
értelmeznem
kell

meg még sok
más
rejtelmet

azt hiszem
anyám
utólag felelni akart
s biztatóan
arra a
régi kérdésemre
mire az akkori válasza
neki se volt ínyére
és fájt neki
hogy nem is tud
mit mondani
s nem vigasztalni

ezért üzent
a halál után
s tán épp azt
hogy nincs is
halál


talán)

2 megjegyzés:

  1. A legnagyobb és legfélelmetesebb kérdés - szerintem...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. igen. egy kisgyerek számára különösképp. de én arra is szerettem volna rávilágitani, hogy egy anyának milyen nagy feladás (fájdalom!) lehet ezt megválaszolni. ami egyébként megválaszolhatatlan a mindenkori itt és most-ban.

      Törlés