2016. június 16., csütörtök

a vízben

úszni is 
magamtól tanultam
még iskola előtt
persze a tempókat
megmutatták előbb

ma se értem
mért éreztem
mindig jobban
magam a vízben
mint a partokon

már lila volt az ajkam
és fogvacogtam
annyira fáztam
mégse tudtak kicsalni
a szárazföldre
órákon át se

később mindig
vonzott a mélység
át is úsztam a sodró
sebes folyót
árral dacolva
a túlsó partig
és vissza
diadalmaskodva


de a parttalan tenger
volt legotthonosabb nekem
még viharban is
hullámokban hányódni,
emelkedni-süllyedni föl-le
hiába is trombitáltak rám
a vízimentők kintről féltve

én bent
a tengerben
voltam otthon
és szabad
a szárazföldön
sosem


tán mert ott
gúzsba kötöttek
buta törvények
és nem ölelt úgy át
senki se
semmi se
mint ahogy
a vízben
a minden







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése