2016. június 18., szombat

nem mese

nem is tudom
meséltek-e nekem
kisgyerekként
azt tudom
hogy én a lányomnak
minden áldott nap
nem múlt el este
nélküle
sokszor magam
előbb altattam el vele
de kiskoromban
nekem biztos nem
mesélhettek
mégsem
anyám éjjel
nem is aludt
gyárban dolgozott
hogy életünket mentse
a lágerben
a halál torkából
ez volt az én
élet/halálmesém
a javából
és ezután
boldogan
élhettem volna
míg meg nem
halok
ha…

mikor már
olvasni tudtam
meséltem
magamnak
egy kedvencem
Andersen
rút kiskacsája volt
kit csúfoltak a többiek
holott gyönyörű
hattyúnak született
bár erről ő maga
sem tudott
s a kacsák sem

és volt egy mese
ugyanabban a könyvben
egy anyáról is
ki feláldozta magát
vagy csak szemevilágát
a gyerekéért
az illusztrációja
külön oldalon
a halál angyalával
iszonytató volt
mindig átlapoztam
oda se nézve
félelmemben

de az életemben
nem sikerült
az átlapozás
apám hiánya mögött
mindig ott állt
a halál angyala
az ágyamnál

nem mese ez

valóság



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése