2016. június 19., vasárnap

anyu az utcánkban


anyu az utcánkban is
otthonosan volt
úgy seperte
és locsolta fel
előttünk a járdát
mint más
a lakását

ismerte s szerette
minden környékbeli gyerek
s köré is sereglett

minden szomszéd
jóismerőse volt
olykor
velük jókat
traccsolt

a vásárlásait is
néha itt bonyolította le
este fele
jöttek a szőlőből
az őstermelők
s így jutottunk
mindig friss
gyümölcsökhöz
(ezért egyszer
kérdőre is vontam
mire azt mondta, 
még apukájától így látta
partiarchalisan
s így mindenkinek
könnyebb volt a dolga)

tojásokat
a szembeszomszédból
Gulyáséktól hozott
a kétkezében
házitejet meg
kis kannában
Jónéni tehenétől

igaz, egy országút
választotta el tőlük
tele autóval, kamionnal
de ő határozottan és elegánsan
csak feltartotta a kezét
s a sofőrök egyből
megállították kocsijaikat
s még csak nem is káromkodtak

anyámnak királynői tartása volt
hosszú pongyoláiban
miket maga varrt
úgy festett
mint egy női fejedelem

csak én toporogtam idegesen,
a kapunkból utána nézve mindig
nehogy elüsse valami
de szólni se mertem
nem is kellett
mert

istenek vigyázták lépteit


7 megjegyzés:

  1. Válaszok
    1. "köszönöm" , egyébként ezt tettem , miután, megirtam, (hogy sikerült )nem tudom, miért , nem tudom kinek, de kellett:) most neked, a portrénak minősitést is. egyébként épp arra gomdoltam, hogy ezek az emlékmozzanatok mennyire mint KÉPEK élnek bennem (a gesztusok)...aköré jönnek csak a szavak, mintegy másodlagosan, de bennem a képek elevenebbek is! és csak cammognak a szavak a képek után...

      Törlés
    2. hála az irásért

      újabban ha sikerül
      írnom valami
      szépet
      a végén
      mindig
      megköszönöm

      nem tudom miért,
      és nem tudom kinek

      de így kell ...

      Törlés
  2. Igy újraolvasva még kicsit olyan "józsefattilás" felhangokat is véltem kihallani, (az 5-ből főleg)... Olyan mélyről jövőket, de persze vidámabbakat, nem a fájdalmas szemrehányást...

    VálaszTörlés
  3. nem tudatos, de J.A.annyira bennem él, hogy nem lepne meg(egyébként anyunak iskolatársa volt, egy időben jártak a gimibe)...a kis lábaska meg a kis kanna? ;)..biztos az anyaszeretet közös lehet, s ebbe sokminden bele is férhet. Mindenesetre (akkor) Atilának is köszönet:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. ill. "a bögrét KÉT KEZÉBE fogta (úgy este felé egy vasárnap......" ) ugye... nem is tudom, honnan ugrott be utólag ez a "kétkezében" a tojások...hm :)

      Törlés
    2. és persze, főleg, ha nem is szavakkal, de az állandó alapérzés a MOST LÁTOM, MILYEN ÓRIÁS Ő...

      Törlés