2016. május 19., csütörtök

törölgetés

törölgetés

az én reszortom
a házimunkában
a törölgetés volt

edénytörlés
portörlés

anyu mosogatott
takaritott

én meg kisinasként
segítettem neki
éppenhogy

nem is vágytam többre
még ezt is sokalltam
nem egyszer

hiszen az edények
megszáradtak volna
nélkülem

port meg nem is láttam
arra nem kapott időt
egyetlen porszem sem
hogy láthatóvá legyen

anyám folyton
takaritott
serénykedett
ragyogott minden
körülötte
s csak formaságból vont be
az otthoni munkába
hogy tanuljam meg
rend a lelke mindennek

de azt hiszem
ha van ilyen
én rendetlennek
születtem

remélem
ez nem jelenti azt
hogy lelketlennek


-----
de ma már látom
a porszemeket
csak úgy teremnek
a tányérokat meg
rég nem törlöm
csak egyre töröm-
sorra kiesnek a
kezemből
-------
csak az emlékeket
törölgetem
nagy kedvvel
ne fedje be
végleg
a por
mit az idők sora
rájuk rakott
hadd ragyogjon
mind,
mikorra
unokám kezébe
adom

2016 május 19



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése