2016. május 5., csütörtök

a kert végében


a kert végében


engem sose ütöttek meg
gyerekkoromban
(felnőttként igen
méghozzá a férjem
míg meg nem sokalltam
de most más a téma:
az érintetlen gyerekkor)

inkább vert volna anyám
nem bírtam a szidást
mit verés helyett kaptam
mondtam is neki
inkább verjen
a szidást nem bírja
el a lelkem
a testem bírta volna
a büntetést
jobban -
így gondoltam


mert anyám oly
szívhez szólón szidott
s az annyira fájt

hogy mindig
a kert végébe futottam
hogy ne is halljam
mit kiabál
mint később
az első igazi csók után
mert az is felkavart

s a nagy érzelmektől
mindig elfutottam

de valójában
sose tudtam

a lelkem elől elszökni
mert benne voltam
s vagyok mindig

akár szidtak
akár csókoltak

s még most is
mikor minderre

csak emlékezem

a mára már
nemlétező
kert végében


               (emlékcserepek)

2 megjegyzés:

  1. Nagyon mélyről jövő, "megérintőleges"...

    VálaszTörlés
  2. kösz, igen, ez már nekem is tetszik kb:) végre. (ez lehet az emlékversek titka, ha van itt titok- hogy "nagyon mélyről jönnek", sokszor magamnak is meglepetéseket okozva... itt épp a kert mélyéről... hm...

    VálaszTörlés