2016. május 1., vasárnap

egy régi május 1, piros paplanban



az 50es évek elején
másodikban vagy
harmadikban
beteg lettem
kanyarós

iskolába
nem mehettem
s nem fogadhattam
látogatót


mert ez járványos
és amúgy is
vigyázni
kellett nagyon
nehogy a kiütéseket
elkaparjam
meg ne maradjon
szövőd,mény
a baj után
a szivemen
pihennem kellett
ágyban feküdni
türelmesen

anyukám nagyon
féltett és odavolt
gondosan ápolt
és izgult szegény

mint mindig
ha valami
bajom volt
bár nagy sose

én szerettem beteg lenni
ha nem volt különösebb..
mert mindig kaptam befőttet
és kifestőkönyvet

de most szomorú voltam
mert május 1 közeledett
s betegen
nem vehettem részt
a menetelésen

ezért anyu azt
ötölte ki hogy
az utcai szoba
ablakához
ami már ki volt
virágozva
a pirospaplanomba
bugyolálva
kivisz

merthogy a menet
a mi utcánkban haladt
mi főutca volt…

néztem hát a
felvonukókat
magasból
lesve osztálytársaim
integettem nekik


de nem vett észre
egyik se
azt hiszem
vagy tán csak
a machalekjudit

de ő olyan visszafogott
hogy ma se tudom
látott-e
az ab lak mögött

én mindenesetre
boldog voltam
piros paplanos
páholyomban

lelátómban

ilyen május elsejéje
csak nekem lehetett
és nekem is csak egyszer

és már nincs is
hiába múlt el
a kanyaróm rég

se unni
se várni
nem kell
felvonulásra


más idők járnak


                                   (emlékcserepek)

2 megjegyzés: