2016. május 11., szerda

századsirató

siratlak 20. század
s magamat is veled
több mint feled
éltük le
együtt
de a maradékból is
pár évet
elfelednék

mégis hiányzol

és tudom
az utódod
ez a mostani
nem kárpótol

csak egy szülöttöd
az unokám

de sokszor sajnálom
hogy ő nem ismerhetett téged
kivel én ha mostohán is
de felnőttem
sőt megöregedtem
de nem értem meg
eléggé még mindig nem
erre a huszonegyedikre
mi sokszor megtagad
téged is, te huszadik
okos-ostoba vivmányaival
mikkel jobban kellene élni
emberibben
ahogy a te fiaid éltek
- mondanám -
a tieiddel

de hát te voltál
a legembertelenebb is
fiaiddal

s fiaid ellen

siratom gonosztetteidet is

apám elragadtad
félidődben
még a 44.
esztendődben
37 évesen
feleannyival
mint ahány
nekem van
jelenleg

anyám meggyötörve
előtted ment el
nyolcvankilencben
nyolcvanévesen
háborúk
diktatúrák után
mielőtt bizni kezdtünk
megint egy szabadabb
jobb időben 
hiába volt
és hiba

de neki - mondta-
legalább
boldog
békebeli
gyerekkor
jutott

akárhogy is volt

szerettelek
huszadik század
a kulturádat
a mélységedet
a szenvedésedet

katarzist adtál

szerettelek- s gyűlöltelek
nyomodba se érhet
más
s már
hiányzol


unokám ki a
21 sz szülötte
kéri meséljek
magamról a
kiskoromról
azaz rólad is

attól tartok
mese lesz belőled
remélem nem rém-

de tündértelen


egyelőre
még neki
nem is
elmondható
(mi nekem 
élhető volt?)

sirató


mert siratlak 20. század

apámat siratom
anyámat siratom


siratom magunkat


betölthetetlen
hiányunkat

de ha mégis
egyszer
elmeséllek
az unokámnak
remélem majd

tovább meséli
a sajátjának
már a 
22.be 
küldve


hogy éltünk mi a
huszadikban


zokogva és
kacagva

de én most még csak siratlak
huszadik századom

nem szégyellve
s nem tagadva

magunkat siratom

elveszett korunk




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése