2016. május 28., szombat

jelenemlék

mi ez
hirtelen
hirtelenemlék

nem is az
mert bennem van
és jelenleg
és még tart

én vagyok
az az emlék
nem kívülről
látom magam
hanem most
érzem
belül
az vagyok
azzal azonos
ki már voltam
egykoron
több mint
50 éve
ifjan

s rajtam
a zöld pöttyös
hosszú köntös
s mintha kreppje
kicsit érdesen
hozzám is érne
a bőröm finom
s napbarnított
a szemem tisztakék
a hajam sötét
rövid s rugalmas

itt állok
a zürichi kis
bérelt lakban

a szobám
s az előtér
küszöbén

de nem merek lépni
tapodtat se
pedig reggel van s
a fürdőszobába kéne menni

de nem merem
megmozgatni a terem
felforgatni az időm
a másokét sem
s a szomszéd szobába
bemenni 
Isten őrizzen
mi lehet ott
üres lehet
vagy romos
s alatta
a már eltemetett
múlt heverhet
ne bolygassuk

mert kik
ott laktak
50 éve
már nem
emlékezhetnek
sehogy
semmire


csak még
rájuk én
valahogy
a nagybátyám
regényt ír
keres egy szót
kihallatszik
a kérdés
idáig
a küszöbig
hogy is mondják
magyarul
mit reggel visel
a juli

ó ez a köntös
a pöttyeivel

hát rajtam maradt
pedig már régen
nincsen reggel
csak este van

rég este lett

beesteledett 
rég
…………...

bár ez az egész
hirtelen jött
jelenemlék
reggel esett
meg velem
épphogy
felébredtem
álmomból
hol nincs
idő
se tér
se vég
csak
a végtelen...



május 24




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése