2023. november 13., hétfő

panelek

 panellakás 

összetörve   2017 ápr 3

ebben a kis panellakásban
már mindent eltörtem
ablak- ajtó-, képüveget
poharat, tányért, vázát


vagy nem is én tettem
lehet hogy a dolgok
egymástól nem férvén el
megsemmisítik egymást
vagy szorongatott helyzetükben
öngyilkosságot követnek el
azaz egyszerűen összetörnek
ha eleve törékenyek



(akár csak a gazdájuk)


a természet 2018 dec


olyan természetes volt
a természet közelsége
majdnem egész életemben
hogy átléptem a küszöböm
s már benne is voltam nyakig
kertünk dzsungelében
(de az orgona az ablakon
is behajolt)

amióta egy szűk panellakásban lakom
azóta folyton ezen gondolkodom
hogy hagyhattam el
igazi otthonom?


2019 márc 7

DOBOZOK

anyám dobozoknak nevezte a panellakásokat
amiket persze csak kívülről láttunk
(bár kicsit irigyeltük az összkomfortért
ami nálunk mindig akadozott)

lányom szószerint vette a dobozokat
azt hitte, hogy a lakások tényleg azok
most egy panelban élek magam is
de tényleg akár egy doboz!

s ráadásul tele van további dobozokkal
a bennelevőknek nem találván kívül helyet
pedig abba az egyetlen dobozba
semmi se fog beleférni
végül - rajtam kivül


 


pAnel 2019 szept


 ha panelban laksz
majdnem olyan
mintha szabadban
vagy

ha kánikula van
megfősz a melegben
mihelyt hideg
megfagysz
dideregve

ez nem lakás
csak ideiglenes
szállás
hely

tető a fejed felett
ahol mindig
randaliroznak
akár a fejeden

s néha viz
csurog le
a falakon

ha ezt tudod előre
dehogy is költözöl ide

legfeljebb pár hónapra
mig szuperált a
távfűtése
s fizethető volt

mikor még
nagy házban laktunk
s a lányom kicsi volt
azt mondtam neki
ezek csak  dobozok

s elhitte

igaza volt!


mára nem maradt
benne semmi vonzó

el se férek benne
én , a dobozlakó



 


dobozban   2020 pkt


 dobozban élek és halok

nem ismernek az angyalok

ide be se férnek

szárnyuk kint marad

a küszöbön

s anélkül ők is félnek

itt lakni nem öröm

kalodában a lélek



2022 MÁRC 10

KÖLTÖZÉS

 sose bocsátom meg magamnak

 hogy elhagytam szülői házam

 ha repedeztek is falai


 erősebben álltak

 mint én most

 a panelban


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése