2023. február 12., vasárnap

nagyapa iskolája jubilál!!!

 nagyapám Löwinger Miksa - mint a Kereskedelmi Egyesület elnöke - által alapitott kereskedelmi felsőfokú iskola jogutodja) ebben az évben jubilál - pont 100 éves

azt hiszem az 50. évfordulón került ez tudomásomra, izgalmas körülmények között a jubiláló ünnepség szinpada mögött várakoztam a takarásban hegedús fellépésemre (Rátky tanárommal,Bach Kettős verseny) mikor is nagyapám nevét hallottam, az összefüggésre nem is emlékszem, mert nem figyeltem annyira,meg nem is voltak olyan jók a hallási viszonyok, csak nagyapa neve világosoddott ki a megemlékezésből:  Löwinger Miksa

aztán persze réjöttem, hogy de hiszten ő az alapító - különböző irásos dokumentumok is vannak róla,(később én is megirtam a Marosvidékbe, meg a Keri évkönyvébe, a dokumentációkkal) meg eszembe jutott, hogy szegény nagynéném ezért nem mehetett a vágyott gimnáziumba, magasfokú humán érdeklődése ellenére sem- mint minden nagyobb testvére, hárman is,  mert neki is példát kellett mutatni az új iskola népszerősitésével...mire egyébként úgy toborzott nagyapa, hogy személyesen járt el a házakhoz...magát mit se kimélve(pedig már 60 fölött lehetett)

nos, olvasom, most különböző programokkal készülnek a nagy jubileumra

az egyik cikkben van egy doku kép is, hol nagyapa is meg van emlitve:



meghivni nem hivtak

(pedig még helyettesitettem is rövid ideig az iskolában, kezdő tanárként, mig anyám nem birva látni túlterhelésemet, véget nem vetett ennek):Ő pedig nyilván tudhatta, hogy ez nagyapa iskolája

de lányom is hidegen hagyja a tény (mikor mondtam, hogy nagyapa miatt nem akarom végleg itthagyni a menzáját stb - mikor volt már az, meg a menza más stb - fitymált le...

csak én vagyok  egy hagyományokat- és ősöket tisztelő kövület?

azárt meghivhatnának, - mint alapitójuk unokáját - ha már nagynénémet se hivták meg soha! aki pedig a gimit áldozta fel az iskoláért....

***

ime a mostani vezetőség: (van köztük egy ismeretlen vásárhelyi is, azt hiszem ahogy az iskola nevében is ez a város szerepel :_U( Hódmezővásárhelyi Szakképzési Centrum lett (olvasom)

(sokáig a gimi mellett népszerűen, röviditve  csak keri volt (v.ö. kereskedelmi technikum) ez még mégőrizte az alapitók terveit


panta rhei...


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése