2023. február 13., hétfő

anyám és más futóbolondok

 ezt a filmet már láttam a moziban, (2015-ben)most megnéztem másodszor  a Dunán, mert szenzációs

tulajdonképpen egy hányatott sorsú család regénye is lehetne

a történelem űzi őket országhatárokon, városokon át...

a legjobb mondata "...Lajos, te maradj ki a történelemből!" - de hát tudjuk, azt nem lehet!


nagy bravúrja a filmnek, hogy egy bűbájos Alzhemer kóros mama a narrátora...(a múltra csodásan emlékezik!)

anyját és lányát ugyanaz a Básti Juli játssza

 szintén bravúrosan



de a kedvencem Gáspár Tibor 

elragadó, ahogy mosolyogva  áttáncol derűjével minden nehézségen, s a végén -lánya diplomája megszerzésével - feladja


na és a legutolsó, megnyugvást árasztó mondata az anyának, az éterbe

anyu...


és a humor... mi átszövi ezt a tulajdonképpen szomorú történetet, mert minden történet(ünk) az, csak a humor elviselhetővé teszi....

2 megjegyzés:

  1. Edit Martonosi
    Én is moziban láttam régen, de most is megnéztem. Ritkán látni ilyen értékes filmet.

    VálaszTörlés
  2. Nagy Judit
    3 szor làttam mâr .Mindig megsirattam a filmet.

    Anna Dévai
    Mi a film címe? Szívesen megnézném én is.

    Gonda Julia
    Anyám és más futóbolondok a családból

    VálaszTörlés