2020. szeptember 13., vasárnap

tanitványaimnak

 ha ti nem volnátok

kevesebb lenne

értelme

életemnek


az a sok magyarázat

nem lehetett hiába

a lelkem volt

mindegyikbe

belemártva


azért se 

"kértem számon"

annyit

mint kellett volna

mert adni akartam

mindig csak adni


hittem, hogy

van értelme

egy-egy figyelő

szempárba nézve


bár ma már

nem vagyok

egész biztos benne


de valami

tudom

megmaradt

a lényemből

bennetek


valami jobbat akarás

felfelé zuhanás


ha nem voltam

elnéző

bocsássátok meg

nekem

mást nem tehettem


magasan volt az a fent

honnan jött a parancs


alább nem adhatod


s ha néha hanyatlottam

annak nagy oka volt


de alább sose adtam

mint mit a tisztesség 

megparancsolt


meg az irodalom lapjain

a nagyok

nekik is hálás vagyok

engem is nagyobbá tettek


volt miből meritenem

egész életemben


s végül dúsgazdag vagyok

köszönöm nekik s nektek


ezt végre

el kellett mondanom



1 megjegyzés: