2024. február 19., hétfő

my fair

 a film 1964-ben készült

én 1965-ben láttam, Bécsben, persze idegen nyelven, nem magyarul

magyarul nem is tudom, mikor...

emlékszem egy szegedi szabadtéri előadásra is jóval később, nem volt élmény

de az az 1965-ös film emlékezetes


a Dunán állandóan ismétlik a filmeket, 

gondoltam megnézem

és nem bántam meg

az első perctől az utolsóig...


ami eredetileg elavult volna benne, az is tetszett

inkább ez a lassúság és báj, mint a mostani zaklatott összevisszaság és durvaság


egy pár jellemző képet le is kattintottam a képernyőről













zenét sajnos nem tudok mellékelni



3 megjegyzés:

  1. Alíz, köszönöm, jó volt visszaemlékezni. Kerestem zenét, itt pár link:
    https://www.youtube.com/watch?v=q5fW7sERw7I
    https://www.youtube.com/watch?v=uVmU3iANbgk

    (Valamikor 66-ban, vagy 67-ben láttam, Algériában, tehát franciául. Ezért úgy van meg a fejemben. :)
    https://www.youtube.com/watch?v=FOjh9y499qw
    Sajnos a kedvencemet nem találtam meg így:
    Le ciel serein d’Espagne est sans embruns.)

    VálaszTörlés
  2. a facebookra tettem föl zenét, ide csak a youtubról tudnék, nem a filmből, vagy csak igy linkként, mint te... a zenének különben mindegy a nyelv :)

    VálaszTörlés
  3. Katalin Keresztesi
    Én is többször láttam már a My fair Lady-t. Most odakapcsoltam, gondoltam az elejét egy kicsit megnézem, de prof. Higgins szavaival élve: "Olyan ordenáléan elragadó volt.......", hogy még a film végén felfutó percekig tartó stáblistát is végig néztem. 💕Ez a film G.B. Shaw Pygmalion-jának alapgondolatával, Rex Harrison, Audrey Hepburn, játékával az egész rendezéssel, zenével, nekem "örökbecsű".💕

    Gonda Julia
    Katalin Keresztesi az, de Shaw Pygmalionja nyomába se jön (láttam Mászáros Ágival a Katonában)

    Katalin Keresztesi
    Gonda Julia Igen, elhiszem. A Pygmalion már nem olyan élvezetes, valahogy üres és a szöveg sem olyan frappáns, ha valaki látta a My fair Lady-t. A 🙂zene is KELL.

    Gonda Julia
    Katalin Keresztesi természetesen előbb láttam a Pygmaliont.akkor még My fair lady sehol se volt ! 😉





    VálaszTörlés