2024. február 26., hétfő

irígység

 sokan vannak a cukrászdában, alig férnék a pulthoz, inkább megvárom mig eloszlanak

most egy öttagű nagy család van előttem szülők, három kislánnyal, az egyik be se akart jönni a biciklije mellől, a másik görkorival suhan el... az apa nagyhangún dirigálja őket .stb..szóval jobb ha várok míg elcsitulnak, a ha egyáltalán

aztán mennék a szokott helyemre, de már megint jöttek, most négyen. három nő, egy férfi,  és három generáció, de legalább a férfi udvariasan elenged

egy öreg nénit ajnároznak különben körbe. kendőben, otthonkában van, de rendesen...(neki ez a "rendes" öltözéke) , mellette a középgeneráció és a fiatalok, a férfi és felesége, nem tudom eldönteni, hogy a nő vagy a férfi az unoka-e , de a fiatal nő nagyon kedves, segitő,,,a nénivel,  a süteményét feldarabolja, megkérdi, hogy nem kér-e inkább kiskanalat a villa helyett, még azt is, hogy nem kell-e kimennie a mellékhelyiségbe...a férfi meg vigyori arccal fotózza őket,  a nő megkérdi azt is, hogy van-e kedve a néninek eljönni hozzájuk, vagy fáradt, de a néni élénken válaszol, hogy nem fáradt, s van kedve,, 



***

kicsit irigy vagyok?



 engem sose ugráltak ennyire körbe, igaz, nem is adtam lehetőséget rá...de azt hiszem, semmi esélyem nincs rá, a jövőben sem. pláne, ha elgondolom, hogy pénteken a legutóbbi hetiszakaszból épp azt emelte ki vőm, hogy milyen szép is az, hogy végül Mózes csak úgy nyom nélkül eltűnik, s ezzel nem rak semmi terhet mások vállára, igy kéne másoknak is(?)

(bár még nem akarok Mózesként eltűnni, azért azt hiszem , nem sok vizet zavarok (néha tán nem is bánnák(?) unokám valószinű...)








1 megjegyzés:

  1. Vicei Károly
    Elintéztem a napsütéses, derűs meleg időt. Jó napot kívánok...!

    Gonda Julia
    Vicei Károly elkéstél, már tegnap is az volt! 🙂

    Vicei Károly
    Gonda Julia, rendben van. Nem baj. Indulok az állatorvosi rendelőbe.

    Gonda Julia
    jó utat - de mi köze mindennek a posztomhoz? 🙂

    Vicei Károly
    Gonda Julia, semmi, de szólásszabadság van.

    Gonda Julia
    .🙂 oké, de miért pont itt, ehhez az iráshoz fűzódóen? :s mást miért nem akarsz szólni, szabadon? 🙂

    Andrea Józsáné Mocsai
    Ezek nagyon nehéz dolgok...

    Gonda Julia
    Andrea Józsáné Mocsai de vannak

    Gábor Kormány
    Mózes 😃

    Gonda Julia
    Gábor Kormány nem értem, mi ebben azs irásban, sőt Mózesben a nevetséges?!

    Gonda Julia
    Mózes életének ez az utolsó mozzanata szépsége mellett egyenesen tragikus! (Talán nézzen utána a Bibliában!)

    Gábor Kormány
    Julia egyáltalán nem Mózesen "nevetek". Ezt gondoltam, hogy ironikusnak szánta, ezek szerint nem annak.
    "pláne, ha elgondolom, hogy pénteken a legutóbbi hetiszakaszból épp azt emelte ki vőm, hogy milyen szép is az, hogy végül Mózes csak úgy nyom nélkül eltűnik, s ezzel nem rak semmi terhet mások vállára, igy kéne másoknak is(?)"

    Gonda Julia
    Gábor Kormány én az irónian nem egyérteműen hahotázok! S Mózes mellé tettem külön is a jelet 🙂

    Gonda Julia
    Elgondolkodtat hogy a Békes aki békés is nevet. Úgy latszik humorosabb vagyok mint gondolom;)
    6 ó.
    Válasz
    Gábor Kormány
    Szabad olvasói interpretációmmal nyilván a saját energiaszintemmel olvastam az írását, ezért huncut iróniát véltem belőle kifejezni.
    Mások akár sötét, komor tartalmú írásként is értelmezhetik vagy filozofikus elmélkedésként is.
    Nyilván ön a szerzői szabadságával ír, mi meg olvasók szintén a magunk szabadságával építjük be.
    Nem mindent kell “támadásnak” venni, amin akár közösen mosolyoghatnának is az emberek.

    Gonda Julia
    Gábor Kormány nem vettem támadásnak, csak en is szabadon interpretaltam amit ön irt.Azt meg döntsem el én hogy min mosolygok.Azt meg tudom h nem egyértelműen írok.de a valóság se az!

    Magony Tünde
    Nagyon érdekes dilemma.

    Gonda Julia
    Magony Tünde az és egy az elhallgatottak közül!

    Magony Tünde
    A Netflixen van pár indiai film, sorozat, ahol a tradicionális nagycsaládot vagy falut megmutatják mellékesen, ott érték az idős ember tudása, tapasztalata akkor is, ha már úgymond teher. Annak is van értéke, ha valaki gondozásra szorul. Hála, empátia, tisztelet.

    Gonda Julia
    Magony Tünde sok,variació van.jó is rossz is

    Gonda Julia
    Gábor Kormány, most hogy újra elolvastam tényleg muris Mózes emlegetése 🙂 Meg hogy is jövök én hozzá, meg a 120 évéhez is ? 🙂

    VálaszTörlés