2020. július 29., szerda

ismeretlen rokonaim

a Hajdú (Hönig) könyv családfájának tanulmányozása közben ért egy nagy meglepetés
a Hönig ág többoldalnyi családfájáról beszélek, aminek vége felé , Makót látok helynévmegnevezésül

és régről ismerős neveket:

GOMBÓ

(apám neve fölött a márványtáblán is egy Gombó áll: GOMBÓ MÓRNÉ...)

mindenki rokon ?!

ezt még ki kell kutatnom!

én ismertem pl egy Gombó Zsuzsát, szimpatikus kövérkés , anyáskodó nagylány volt, madrich a mizrachiban és többek közt ő is biztatott Izraelbe (Erecbe ) való kivándorlásra (ők meg is tették) Mély nyomot hagyott bennem ez a biztatás...

aztán mintha az anyukája évekkel később jött volna látogatóba, Makóra,  zötyögtünk ki a temetőbe, s az úton jól összeszidott, amiért keresztyén férfihoz mentem feleségül (ugyan kihez mehettem volna a "zsidótlan"Makón, amit ők is itt hagytak a többi zsidóval együtt)

A CSALÁDFÁN Ő MÁR NEM SZEREPELHET DE VAN GOMBÓ MIKSÁNÉ , HŐNIG ESZTER

utána jönnek Gombó Károly
                      Gombó Irén

Utánuk kéne nézni....(?)

***

egyébként felraktam a vértanú ősünkről szóló posztot a zsidó múlt oldalra (gondoltam odaillik)

és megkérdezte egy kommentelő:

L.B.V: Nagyon izgalmas. Lehet tudni, hogy ezt a blogot ki irja?

G.J. Szerénységem

L.B.V.  És jól értem, hogy ön Hajdu Miklós (1879-1956) rokona? Ő az egyik legkiválóbb, legbátrabb zsidó újságíró volt, akivel kutatásaim során találkoztam.

G.J. ezek szerint igen, számomra is mostanában derült ki, sok más nagyszerű rokonnal egyetemben ....




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése