2018. március 1., csütörtök

ama napsütötte sávunk

merem állítani, hogy Petri Györgyöt (koromnál- koránál fogva, u.i. egyidősek vagyunk/voltunk) és személyes affinitásból is, jóval előbb ismerem, illetve fedeztem fel magamnak, mint sokan mások
mostanság, akik úgy beszélnek róla, mintha.. pedig dehogyis

voltak kedvenc (korai) verseim tőle, mik megszólítottak,, a tárcámban kimásolva , saját betűimmel , mintegy sajátommá téve, őrizgettem, mint afféle mottókat, szentenciákat. Különösen a Magyarázatok M számra kötetből...(én is folyton magyarázkodtam, magam előtt is . ), meg jó volt megerősítést kapni ezzel a mondattal pl. "minden bizonytalan" a saját bizonytalanságomra, közösen  megosztható bizonytalanságunkkal mintegy feloldani azt

ez a mostanság sokat idézett vers.. nem tartozott közéjük, de azt hiszem jóval később is irta, csak a vers történetének ideje korai "961...érettségim, egyetemi felvételem éve)

mindannyian el akartunk/akarunk jutni ama napsütötte sávig ( netán mindig is napsütésben* lenni!)
nem is szeretem azt a verset, pokoli , csak a szállóigévé lett utolsó mondata miatt (persze így élesebb a kontrasztja, a sötétből a világosra...)

de  amikor ilyet látok,




ilyen napsütötte sávokat

mindig rá gondolok, mert ama napsütötte sáv már tőle van

és akárhonnan is , de oda  el akarunk jutni, el kell jutni, oda akarunk eljutni...valamennyien

tegnap nem sikerült, mire kiértem (csigalassan szedem magamra a gönceim, és ebben  a hidegben , nem elég egy ruhát magunkra kapni), mire kiértem, eltűnt a napsütötte sáv


ma erősebb volt a napsütés,,korábban is keltem, és maradt belőle... szerencsére..nekem is


de túl hideg volt kint! semmi jó nem lehet egyszerre...

------


* tényleg egész véletlen az előbb egy régi írólap tasakban cetliket találtam, 1990-ból, lányom 6 éveskori aranymondásait, az egyiken ez állt (ha már a Napról van szó... itt is, már egy ideje) :

Egész nap, (sőt napok óta) esik az eső. Taxira várunk az eresz alatt.

  -Ugye , ha te Nap lennél, mindig sütnél? 


  





1 megjegyzés:

  1. ...sütnék, sütnék...mindig...
    de az eltakaró felhőkkel én se tudnék mit kezdeni

    VálaszTörlés