2018. március 15., csütörtök

2018 március 15

hát igen, ezt a napot csak úgy nem lehet kihagyni, átugrani...akármi van, akárhogy van

(akkor se , ha mindig kihasználják aktuális pragmatikus sőt olykor nemtelen ( mondjuk épp kampány)célokra, de ez nem új jelenség a nap alatt--. lásd pl.Petőfi koszorúit Babitsnál ) )

szóval, bár hajnalban felébredtem, de nem kialudva, elkészültem, ünneplőben, kokárdával...ahogy illik...pont úgy, hogy kiértem az utcánk végében rendezett ünnepségre, épp az átrendezésre... a Forgató táncegyüttes táncszinházi műsorára készülődött, s mint kiderült a polgármesteri szónoki beszédet, megúsztam, de a műsor többi részét is, épp hiátus volt...






viszont a táncegyüttes műsora majdnem egy órát tartott, sajnos nem sok mozgással, a zene és szöveg (csupa ismert általam szinte betéve tudott szöveg, gépből jött...) sajnos nem is láttam jól és elégg é (egyre alacsonyabb vagyok(?) s egyre hátrébb húzódom), úgyhogy el is jöttem előbb, még a koszorúzások előtt. a Nap sütött míg ott voltam, persze direkt úgy is álltam....

délután élő közvetítésekben hallottam a miniszterelnök beszédét... felsorolta ki mindenkit kergettünk már el, most már csak "Gyuri bácsi és hálózata" van hátra... s a végén harcba küldte a hallgatóságát, úgy tűnt mennének is... aztán belehallgattam a z LMP- miniszterelnökjelölt  szónoklatába, ő is mondott cifra fenyegető dolgokat a vége felé és jól megmanipulálta  hallgatóságát, sőt meg is eskette!,hogy menjen mindenki szavazni április 8-án (persze rá)

aztán az Opera előtt a diákságot, akik elég nyers hangon közölték, hogy nélkülük semmiit  ne intézzenek, ami róluk szól, de ők majd megoldják, és ígérik is szüleiknek, nagyszüleiknek, sőt utódaiknak, hogy mindent megoldanak  ami Európát és a 21-századot illeti... így legyen, de sajnos nem érezem megalapozottnak a fogadkozást...( később átvonultak a tradicionális Nemzeti Múzeumhoz, az ottani eseményekbe is belenézve, kissé reménytelibb képet kaptam, mégis csak bennük a remény... reményvesztetten is )

lányom mondja délelőtt ők is voltak ünnepségen a PIMben , sőt még beszédet is hallgattak, de állitólag 5 éves unokám a beszéd után odaszaladt a szónokhoz (aki korábban  említette, hogy először 5 évesen volt ilyen ünnepségen...van-e ilyen...)...és unokám  közölte vele bizalmasan, hogy már unta a beszédét...... (hát ilyenek a beszédek! :), meg a szókimondó gyerekek (akár az anyja, 1989-ben...ahogy meg is írta később  a rendszerváltó gyerekek kiadványba:)

de inkább unalmasak legyenek ezek a beszédek  mint izgalmasak és izgatók)

nekem ma egy se tetszett,

de tetszett pl ez a virágcsokor ebéd után a cukiban




sajnos a nap nem sütött, igy a teraszra nem tudtam kiülni a napra, hiába rakták ki a széket (állitólag a kedvemért...ismerve  nap- és levegőimádó szokásaim) később eső is esett, de közben már elkezdett sütni a nap is, és mire hazaértem és kinéztem az ablakon egy hatalmas, széles  szivárvány ivelt előttem a szemközti ház sarkáról

később láttam, mások is feltették fotón  a Bartók iskola épülete felől, meg a Városháza felől, ahol délben az ünnepség volt, de azok diszleteit már leszedték...úgy látszik körbejárta a várost  a szivárvány az égen ...

 jó is lenne ha ilyen virágos szivárványos és békés lenne a jövő

de nem tűnik annak - leszámitva a természeti jelenségeket



bár... már a természetben se lehet bízni... hét végére ónos esőt, hótorlaszokat igér...nem napsütést



2 megjegyzés:

  1. Mikor is legyen az ember őszinte, ha nem ötévesen?...

    Elolvastam, ill. átfutottam az összeállítást, még visszatérek, mert nagyon érdekes, eleven volt s olyan időszakról beszélt többnyire, amit én már nem éltem át M.o-on...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. őszinte és nem kevésbé eredeti!és kissé lázadó

      Törlés