2017. május 28., vasárnap

az 56.érettségi találkozó utáni gondolatfoszlányok

nem is kerek a szám...
egy év alatt mi történt
az a jó ha semmi
de megint meghalt valaki
aki sose jött a találkozókra
mondják nagyon elhizott
felnőtt unokái vannak
amúgy máshol  a kisunokák rosszak
különösen a pestiek
még köszönni se tudnak
(dehogynem az én unokám
mindig mondja  viszlát)
valaki már dédnagymama lesz
nem is olyan soká
s majd esküvő is valamikor...
úgyhogy most nagyon boldog
igaz a férje ebben az évben elment
de már előtte is sokszor
A. kór miatt, ami nem kimél
sokakat, itt is most is
váltottam egyikükkel  néhány szót
de nem tudom tudta-e ki vagyok
kerültem a konkretumot
nade tudjuk-e kik vagyunk
az biztos hogy már nem azok
akik valamikor
vagy hatvan éve

arcunk mögül felrepedeznek
a régi fiúlányarcok
de az már nem miénk
a régi fotókon
csupa szép szelidség
csupa tabula rasa
14-18 évesek
mimindent irt rá(nk) az élet
utána

s milyenek lettünk mára...

jaj nekünk
pedig még örülhetünk is
hogy ezideig
élünk

sokan már nem
s rák agyvérzés
gerincsérv
szivbaj
fóbiák
környékeznek
itt is egyeseket
vagy a társak
betegek

rájött már mindenki
arra hogy az élet
nem fáklyásmenet
legalább is nem végéig az

de hát örüljünk annak
hogy még menetelhetünk
s különösen mi kik után jönnek
gyerekek......

nomeg a régi emlékek
amikkel még
rendelkezünk

akkor is, ha
már nem figyelnek
meséinkre

és mi is már csak
az első mondatokra
s jóllehet
beszámolóink rövidek
egyszer csak
érdeklődés hiányában
abbamaradnak
befejezetlen

s elégtelen

(bár már rég az  sincs
ki osztályzatot adna)

s fejünk fölött elröpül

az  iskola

s az élet






2 megjegyzés:

  1. Lassan már nem merek elmenni a találkozókra (nemcsak a távolság miatt), hanem a szembesülés miatt... a múlttal s főleg a rohanó idővel, nomeg a be nem teljesült vágyainkkal, illúzióinkkal...

    VálaszTörlés
  2. mi minden évben találkozunk jóideje, illuziókról nem eesik szó ugyancsak jóideje:) (illúziókkal ezt kell (nem) csinálni...de ha valamit még nagyon akarunk, szerintem megtehetnénk--- pesze olyat is kell akarni)én mindig azt hittem, hogy már késő... utólag láttam be, hogy akkor nem is lett volna az...és háynszor...tehát : sosincs késő. Amig élünk. és éljünk, csakazértis

    VálaszTörlés