2017. május 10., szerda

anyák napján - anyámnak



már mindig előttem jársz

bár mindig lemaradtál

egyszer-kétszer
el is hagytál
azt híve
könnyebb lesz
nekem
nélküled

akkor
magadnak is
teher voltál
de e gondolat
volt az őrület

ahogy H prof
is megmondta
s méltányoltad

ki anya
ilyet nem tehet

és mindig
meggyógyultál
pár hét után
mindig kisütött
belső napod
s melegitett
világitott
mindenkire
leginkább
rám
de nem mindig
vettem észre

elvakitottak álnapok
s csalóka fények
miktől óvnod
nem lehetett

......

most anyák napján
lányom felköszöntött
tudod az unokád
a csillagod
kire mindig
felragyogott
mosolyod

már neki is van gyermeke
ki felköszöntse e szép napon

én meg rád gondolok
de már semmit se adhatok át

mostanában én maradok le mindig
egyre lassabban járok és élek

s te már mindig előttem jársz








4 megjegyzés:

  1. Nálatok (is) az anyák jelentik a nemzedékeket továbbvivő láncot...
    SZÉP.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. hát mi más, ki más.... (?)

      Törlés
    2. Nevünk szerint az apàk...
      De sokszor hamarabb "feladjàk"...

      Törlés
    3. de az anyák szülnek

      (a név ma már gyakran kettős...
      egyébként a zsiddó vallásban eleve az anya számit...)

      egyébként jut eszembe, lányom új kötetéből egy verscim: A férfiak mint tévedés fakultak el a képen



      Törlés