2017. január 16., hétfő

magyarázkodás, prózában

visszakanyarodom a triviális prózámhoz --- a versek félreérthetők (nem először tapasztalom), hiszen más a regiszterük.más a valósághoz való viszonyuk. tán igazabbak is bizonyos szempontból, de más az igazságuk, nem köthető a mindennapi élethez, elvonatkoztatottabbak, nem is tudom miért kevertem ide őket. vagy-vagy...

szóval ami egy versben lehet kozmikus, az valójában hétköznapi

és/de én mindig azt hiszem, hogy az fontosabb és tágabb érdeklődésre tarthat számot, nem miattam  lenne ez fontos, hanem az esetleges olvasók miatt

hogy nem magamért sirok én...stb...dehát ehhez babitsi szint kéne, persze...viszont az ő idejében még nem volt blog

....

a tél megvisel, a szülinapom előrehaladott száma is, a feltoluló tennivalók, meg a különböző távolságok, hozzámtartozó szeretteimtől, meg a lelkiismeretfurdalás is, hogy nem tudom legyőzni...az akadályaimat kellőképpen

de nem vagyok annyira "letargikus", mint a versekből netán kiolvasható lenne...

egyébként fenenagy boldogságában senki nem szokott verset irni, vagy akkor belekeveri az elvesztésének lehetőségét is azonnal...semmi se fenékig tejföl  (pl a friss házas Petőfi szerelmi boldogsága se, Koltón, ama szeptember végén...)

vagy ahogy örökbecsű Madáchunk megfogalmazta :

legédesebb percünkbe is vegyűl 
Egy cseppje a mondhatatlan fájdalomnak, 


4 megjegyzés:

  1. Állítólag ez a januári hétfő nagyon szomorú egyébként is, azt állítják egyes pszichológusok, olvasom...csak persze azt is tudjuk, nem vagyunk átlagosak, ezért akár máshogy is működhetünk:))
    az "én következem" versed sorától én is megilletődtem először, de ismerve annyira már téged, nem estem túlzottan kétségbe...
    én szeretem a verseidet is , prózában is jókat írsz, keverd nyugodtan :)))
    szép estét kívánok

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. az "én következem" - adott esetben azaz az én esetemeben nem a közhelyt ismételte, hanem az élettel feleselt épphogy, hogy most már elég hogy lezakatolták, most ő (azaz én) fogja (fogok) lezakatolni őt, tehát épphogy nem hagyja(hagyom) leigázni magát(magam) tovább, ő (én) lesz (leszek) a "mozdonyvezető"! :) miért nem nyilvánvaló ez? jaj. mert jobban hisztek másoknak :)amit, ahogy, amire ők mondták!...persze, keverem, ezentúl is, ahogy jön (ismersz már! :) én is olvastam, hogy állitólag jan 16 a legszomorúbb nap , elég bugyuta volt az érvelése:)

      Törlés
    2. nyilvánvaló volt ,csak nem mindig merek hinni a mások által nyilvánvalónak titulált dolgokban, nem kell túl magyarázni, csak jeleztem, hogy azután megértettem:))
      és továbbra is szívesen olvasok életed minden kisebb nagyobb eseményéről, gondolataidról, véleményedről

      Törlés
    3. kösz
      azért a jövőben jobban odafigyelek mit és milyen formában írok ide

      Törlés