2018. február 17., szombat

vezetékes telefon(álás)ok

rég van mobil telefonom, de nem mondtam le a vezetékest se, nincs is szándékomban
(ha hiv egy ismeretlen kft, reklámozni valamit, vagy egy politikusi géphang., már azonnal leteszem...)

de ezen a régi szerkentyűn lehet jókat beszélgetni, régi hagyományos, ráérős módon, (nem is melegíti a fülem)....ha hívnak rokonok külföldről, mint tegnap az unokanővérem, (különösen mióta a skypom vacakol) , meg régi barát... mint ma este is

a mobilon beszéltem épp a lányommal mikor hallottam a másik szobából a telefoncsöngést, úgyhogy egy ideig a bal fülemen a mobillal a lányommal, a jobbon a vezetékesen a régi barátnőmmel beszélgettem..

tulajdonképpen épp a lányom miatt hívott,mert egész véletlenül hallotta a klubrádióban az interjút vele, meg egyúttal gratulált az artisjus dijához. mint büszkeségünknek... igen így :)

sokat-sokat beszélgettünk, pedig már évek óta nem...de mégis...

na majd ezután,,, mozgásban eléggé korlátozott ő is, de hát a beszélgetéshez nem kell utazni, mozdulni, legfeljebb csak át a másik szobába....

itt még , jó pár éve , sőt évtizede a gimi udvarán, két tanóra közti szünetben, vagy inkább lyukas órán? mint kollegák...a virágágyas peremén :)




előbb hívott a lányom , újra, jó éjszakát kívánni, s közben megint megszólalt a vezetékes, unokabátyám hivott, Kanadából - vele is nagyon rég beszéltem...

(mi most ez a vezetékes dömping? )

2 megjegyzés:

  1. Mi, negyvenes-ötvenes években születettek még ragaszkodunk a vezetékes telefonhoz. Mondhatnám, nem a mobil telefonon "szocializálódtunk". Én amúgy sem igazán kedvelem a mobil telefont, hajlamos vagyok elhinni, hogy ártalmas a sok telefonálás az agyra. Csak bízni tudok benne, hogy annyira talán mégsem. Fiamnak munkaköréből adódóan - szinte - egész nap a "fülén van" a telefonja. Nem is kicsit aggódom emiatt.
    Én ki is használom a vezetékesemen a Hoppá plusz majd ötezer percét. Tény, ahogy szűkül az ember mozgástere, egyre nagyobb szerepet kap a telefon. Ráadásul mi nők, nem is idegenkedünk annyira a telefonbeszélgetésektől, mint a férfiak. Sok férfitől hallom, hogy a telefon tényközlésre és nem fecsegésre való.
    Hmmm! - ki érti ezt?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. ...más a közlés (az nem kölcsönös) - és más a kommunikáció!Én stabilabbnak érzem vezetékest, (pl nem merül le, sőt nem is kell tölteni:),amikor költöztünk, a régi számot is meghagyattam. Olyan kevés stabil, viszonylag állandó pont van az életünkben (én úgy érzem), maradjon, ami maradhat! Ja és olyan nehéz volt annak idején kiharcolnom... (hiába volt már a nagyszüleimnek is - nekünk nagyon sokáig nem , és fontos lett volna, ss akkor még nem is létezett más)A mobil meg épp azért jó , ami a neve, hogy akkor is elérhetők vagyunk vagy mi hivhatunk netán, ha nem otthon! Ez is lényeges szempont. (meg hát az okostelefon sokmindenre jó még!!!!:) , ha véletlen otthonhagyom mindig visszamegyek érte, nekem az is nagyon fontos!

      Törlés