2018. február 11., vasárnap

legújabbújkori meglepetések a múltból

most nagybátyámmal kapcsolatosak

előzménye a hangosfilm cikkelye volt  : http://www.hangosfilm.hu/filmenciklopedia/gonda-laszlo

nem olyan rég tehették, fel a googleon találtam...

különösen a  forrásjegyzéknek örültem meg

most ennek nyomán a Színházi Életben kutatgattam a Levéltárban

és elő is jött a három oldal:

Színházi Élet 1929/40. ♦ 
Színházi Élet 1932/11. ♦ 
Színházi Élet 1932/21.

igy. az új szinésznövendékek névsorában Gonda László neve is...
(Országos Szinészegyesület Szinészképző Iskolájában)
(egyébként ismerős név csak Ágai Irén volt rajta kivül számomra)


Az igazi meglepetés viszont ez az oldal volt ---egy Király Szinházi bemutatóról (Éjféli tangó)



olvasom a fotó alatt a szövegben a mondatot , amiben a Gonda László szerepel:

"A látványos táncokat Gonda László tanította be"

(a szereplők közt egyébként -ismert nevek-:  Latabár Kálmán, Rátkai Márton) (sokat mesélt róluk)

és aztán nézegetem a fotót, a táncosokat, kit hogy" tanított be" azon...? kicsit ismerősnek tűnt a mozdulat, lám  mindenki magát taníthatja kicsit?



aztán látom oldalt a szöveget a fotó mentén:




igen,itt saját magát (is) tanította be...





ez tehát ő lenne,ő 21 éves korában, pont annyi itt, mint én voltam 1964-ben,amikor felnőttként újra megismertem,  (csak saját szerepben)

lm:


de ezt  is megkoreografálta a svájci tó mellett, emlékszem is :)

...ja, és hogy ne maradjak adós a harmadik megtalált oldallal, bár ott csak Intim Pista intimpitáskodik
ezzel:

"Gonda László, a Király Szinház új táncos színésze, kitűnő pesti polgári családból származik, az apja ügyvéd volt."

egyébként róla is hasonlóképp találtam fotót, mármint digitálisan...


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése