2017. október 24., kedd

még egyszer! lassan!

mellettem az étteremben egy 10es asztal.. jókedvűek, harsányak körülötte... apraja, nagyja...

egyszer csak egy torta kerül az asztal végére,  egy mosolygós arcú szépfrizurájú hölgy elé, kit időnként mamának szólítanak

a tortán 70-es szám áll

messziről , az asztal vége felől fotóznak is fényképezőgéppel

hátra dőlők a lócámon egy oszlop mögé, nehogy véletlenül illetéktelen személyként rákerüljek a fotóra (a magam -ugyan ünnepeletlen - de nem soká -ha megérem- 75 évével)

aztán közelebb is jön valaki , a tortához és a mamához, az asztal elé,a mobiljával fotózni  - nekem háttal szerencsére -  közben elfújódik a 2 gyertya  7 és 0 fölött

Mama, még egyszer fújd el! - hallom nevetések közepette , mert a képről lemaradhatott a még égő gyertyaláng, úgy látszik... Valaki az asztal végéről is odakiált: Lassan fújd....

és megismétlődik a jelenet valóban, még egyszer meggyújtják és elfújják a gyertyákat

és lassan is...


jó lenne, ha lehetne, így , az életben is!


de minden  perc röpül, és egyszeri...

14 megjegyzés:

  1. fel akartam idézni egy szülinapigyertyafújásos régebbi esetem,,,de nem volt mit, nekem u.i. sose volt szülinapi tortám... (ezen magam is megdöbbentem most)és azt se tudtam, sokáig, hogy a gyertyaelfújás kivánságok teljesedésére való :)

    VálaszTörlés
  2. vagy csak nem emlékszem?, ami nem szép tőlem... mintha kislányom csinált volna egy párszor...franciadrazsés tetejűt(?) de gyertya biztos nem volt rajta...

    VálaszTörlés
  3. Én a 60. születésnapomra kaptam életem első tortáját. A mai gyerekek, az unokák meg főleg, már annyira természetesnek tartják, hogy ez "jár" az ünnepléshez. Igaz, én soha nem voltam az a magamat jól megünneplős fajta.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. perszehogy, de nem csak a lányom, hanem én is természetesnek vettem/veszem, hogy neki/k jár is ! :) GYerekszülinap egész más!

      Törlés
    2. én a 60.-ra egy novellaféleséget kaptam köszöntésül a lányomtól, és ennek örültem a legjobban életem összes szülinapi ajándékát beleértve:)

      Törlés
    3. amúgy meg én se tudom magam ünnepel(tet)ni! (de már néha arra gondolok, hogy ez is a maga módján tán inkább önzés...legjobb a középút , ebben is, csak nehéz megtalálni)

      Törlés
  4. ...avagy Játszd újra, (Sam)!

    VálaszTörlés
  5. Éva Szikora
    Van olyan tortagyertya, ami újra gyullad, amikor elfújják . . annyiszor ahányszor fújják! ☺☺

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Gonda Julia
      nahiszen! 🙂

      Törlés
    2. Gonda Julia
      a technika mindent megold( majdnem..

      Törlés
    3. Éva Szikora
      A gyerekek nagyon élvezik . . ezek szerint az idősebbeknek külön ajándék(?) 😃 😃

      Törlés
    4. Gonda Julia
      hááát...őket (minket)azért már nem olyan könnyű becsapni

      Törlés
    5. Gonda Julia
      amúgy nem tudom, nekem szimpla, egyszer elfújhatógyertyás szülinapi tortám se volt még 🙂

      Törlés
    6. Gonda Julia
      de én inkább ajándékéveket kérnék, ha lehetne , mint többször elfújható gyertyákat...

      Törlés