2016. március 31., csütörtök

láttam a hanyatlást



láttam a hanyatlást

egész közelről
anyám erélyesből
botladozóvá vált lépteit
a mozdulatlan némaságig
amikor csak egy
hordágyról
kinyúló karral jelzett
s elnyelte a kórházi ágy

minden utak vége
vár majd rám is

csak a lányom
nem gondol rá

mint ahogy én se
hittem volna
még ifjan
hogy anyámra is ez

s hogy ez természetes
mint a növekedés
csak a visszája

ma se hiszem

mert hogy csinálja
a természet

megint pattannak
a rügyek
s él és nő újra
minden


de az emberek
vesznek
tavasztájt

még többen

6 megjegyzés:

  1. hasonló gondolatok jártak az én fejemben is mostanában, pattannak a rügyek, ömlik a virágözön,illatok, színek, hangok kelnek minden és mindenki újjáéled, és hallom Kertész Imrét, Krencsey Mariannét, annyi ismert név tűnik fel mostanában, ...vagy csak én vélem így? ahogy ballagok egyre elfelébb én is?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. most meg Keres Emilt is
      :(

      Törlés
    2. nem tudom,mi van ezekben a napokban - nem akarok profán lenni,se cinikus, de ez az idézet jár a fejemben (nem tudom kitől):"Sokan halnak meg manapság,/ kik nem haltak meg azelőtt" :(

      Törlés
  2. pedig hajnalban irtam, és akkor még nem olvastam a szomorú hireket.... (a legvégét persze később...)

    VálaszTörlés
  3. Tetszik és a gondolatok rokonsàgàra ismerek!

    VálaszTörlés
  4. attól tartok, ezek közös dolgaink.... jó megosztani és visszhangot találni azért.... köszönöm

    VálaszTörlés