2017. február 8., szerda

dyspnoé

nehéz légzésem van. azaz szakszerűen dyspnoe. (jó hogy nem apnoé), igy fel szoktam ébredni rá, hogy erősen, hangosan és rosszul lélegzem. pedig mennyi munkát fordítok rá. Arra, aminek magától kéne mennie... és nesztelenül, észrevétlenül, automatikusan, jóesetben..

több ok is lehet, de még egyet se találtak.

éjjel már arra gondoltam,milyen jó lenne nekem egy kis Oxigén mellettem...

aztán, hirtelen beugrott egy orvosságnév Dyaphillin....Anyukám szedte időnként, s úgy emlékeztem, légzés könnyítőnek... (tán ő "küldte" ezt az elfelejtett szót, mert már kínomban segítségért kapálóztam földi és égi hatalmakhoz)... elő is álltam a z orvosomnál, ezzel... azt mondta stimmel minden, de van ennek egy jobb modernebb, hosszabban ható változata, és azt fel is írta: Theospirex.(Ez anyukám idejében még nem létezett.)

Már bevettem.

De azért még nincs merszem lefeküdni, a tegnapi "nehézlégzéses"éjszakám után...

Inkább ülök. úgy eleve jobb. Könnyebb.

10 megjegyzés:

  1. Nálam minden bizonnyal "apnée" (apnoé?), rám pedig apám hagyhatta... Végére kellene járnom és azzal a bizonyos maszkkal aludnom, mint egyre többen körülöttem...

    VálaszTörlés
  2. a maszk befolyásolja a helyes légzést, vagy (csak) kizárja külső zavarokat?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A gép érzékeli a kihagyást és olyankor oxigént "fúj" az alvóba, hogy újra kezdjen lélegezni...
      Tesztet készítenek a kórházban, egy egész éjszakát kell benn tölteni elektródos megfigyelés alatt. (nekem a gyerekek szóltak, amikor egyszer egy szobában aludtunk, hogy már majdnem felkeltek, hogy felrázzanak, olyan sokáig "kihagyogattam"...)

      Törlés
    2. ez jónak és hasznosnak tűnik.okos gép!

      Törlés
  3. Elég ijesztő tünetek, de megnyugtató,hogy kézben tartjátok
    nekem felhívta a figyelmemet az orvos, hogy ilyenkor (gyógyszerek, téli fűtés,stb)fokozottan ügyeljünk a szoba levegőjének erősebb párásítására is

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. kézben-e? én csak próbálkozom....
      na akkor teszek újabb vizet a radiátori kerámiámba...) (hamar kifogy)

      Törlés
    2. aránylag most mégis jól aludtam
      csak előtte és utána olyan felszakadatlan köhögési rohamaim vannak, hogy majd' megfulladok :(

      Törlés
  4. hurrá! febr 27-re van időpontom a tüdőgondozóba :)

    VálaszTörlés
  5. mondták, ha addig közbejönne valami, szóljak, mondjam le...

    VálaszTörlés
  6. hát igy utólag, előbbre kellett volna sürgősiteni azt az időpontot...(még jó, h nem mondtam le)

    VálaszTörlés