2016. szeptember 4., vasárnap

korán van késő

korán lesz este
vége a hosszú
nyári napoknak

a Nap bágyadt
nappal is
s hamar
alászáll

s én még nem is
napoztam
nem úsztam
már mióta
pedig mindjárt itt a
sötét és vak tél

mindjárt itt az este
s én még föl se keltem

és ez mind semmi
este megszólal egy hang
és ezzel fenyeget
majd

mindjárt itt az éjfél
és még nem is éltél

szedd össze magad
korán van késő
észre se vesszük
múlik az idő
és mi is vele

íme

már itt is van
(ugye megmondtam)

korán lett este



2 megjegyzés:

  1. Igen, túl korán... Sőt, az idő múlásával egyre inkább az elmulasztott dolgok kerülnek előtérbe! Vajon miért ez a sürgető érzés?...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. "Este van már, sietnek az esték
      álnokul mint a tolvaj öregség
      mely lábhegyen közeledik, halkan,
      míg egyszercsak ugrik egyet, s itt van!
      Nem tudjuk már magunkat megcsalni:
      óh jaj, meg kell halni, meg kell halni! "

      "Mennyi munka maradt végezetlen!
      S a gyönyörök fája megszedetlen...

      Türelmetlen ver a szivünk strázsát,
      mint az őr ha tudja már váltását.
      Idegesen nyitunk száz fiókot."...

      Babits sokkal jobban megirta! :)

      Törlés