2017. március 19., vasárnap

Pakolj Sára, múlik a vásár!

Pakolj Sára, múlik a vásár

régről visszhangzik fülemben
anyám mondogatta egyre
hogy így serkentsen
ha elmaradtam valamivel
mit már befejezni kellett volna
s nem volt hozzá kedvem

rendetlen is voltam s maradtam
meg lassú vagy tán túl alapos
összecsapni soha semmit
nem szerettem volna
így aztán kifutottam
az időből mindig
és a helyváltoztatás se volt
erős oldalam

„nyúltam” sokat
ahogy anyám mondta

akárcsak most lazítok
bár orvosi parancsra
s így inkább fáradtságnak
nevezném energiahiánynak
pedig nagyon szétpakolásztam

viszont a vásár
tényleg múlik
körülöttem
egyre sürgetőbben

s anyám nélkül is
bár az ő hangján
figyelmeztet

pakoljak már
nem odázhatom
tovább

nem hagyhatom
portékáim
szanaszéjjel

múlik a vásár

múlik az élet





10 megjegyzés:

  1. Tetszik ez a pakolj, Sára.:)
    Magamnak ezt mondogatom,sokszor...E.!pakolj, rakodj, szanálj, válogass. Megannyi papír, irat, levél s miegyéb maradt rám. "Hozzátermeltünk" mi is bőven. El kell végre rakodni...

    Anya hívott sokszor Sárának. Nem is tudom, miért. Talán hogy ha itt olvasom, magamnak is így tudjam mondogatni ezután?!:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. én csak ebben a szólásban voltam "Sára", de rögtön magamra értettem, persze:) (viccesen is mondta mindig anyu)

      tegnap váratlanul jutott eszembe, jött a fejembe, figyelmezetetéssként,ahogy elhaladtam, egy mindenfélével megrakott (pakolásra váró)asztal mellett...:(

      Törlés
  2. Ez, ùgy tünik, sokunk közös problémàja...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. csak más-más elpakolnivalóval (gondolom)...de a lényeg hasonló lehet

      Törlés
  3. nekem úgy mondogatták a nagyszüleim: "PakoljPista"...de a lényege az ugyanaz volt
    :)

    VálaszTörlés
  4. a Sára legalább lánynév! :) (a zeneirodalomtanárom a konziban pl Panninak hivott , jut eszembe... :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. nem nekem mondták, hogy Pista, csak használták ezt a mondást

      Törlés
    2. félreérthető volt a nekem úgy mondogatták....

      Törlés
  5. K:J: Gyönyörű vers, szivbemarkoló

    VálaszTörlés
  6. Zsuzsanna Braczkó
    Fel a fejjel!
    Válasz4 é.
    Gonda Julia
    🙂 de hát nem is lógatom! 🙂

    VálaszTörlés