2016. február 5., péntek

öregség - fiatalság

A fiatalság cimű film inkább az öregségről szól, ha azt nézzük, hogy két öregember a főszereplő, akik köré rendeződik az egész

De azt mondom inkább, hogy az életről szól...

Nem tudom igazán eldönteni, hogy olyan nagy film-e ez, mint ahogy áradoznak róla, és a beharangozó előzetesekből is sejthettem

szinte kiharcoltam, hogy ebbe a kis vidéki városba is lehozzák a filmet, igaz, csak egy alkalomra, egy vetitésre, délután 2 órától

voltunk vagy 8an?

de nem kell társaság ahhoz hogy egy filmet élvezzünk,  sőt. ezt én nem igazán... bár  a karmestert alakító főszereplőt, a szinészt és a figurát is nagyon kedveltem....


a film viszont, egyes képei, túlságosan is kimódoltnak tűntek... és túl kiabálóan akart utalni Fellinire, mintha ez lett volna a 8és fél valamiféle folytatása... pár év(tized) múltán

én nem kedvelem az epigonokat - még modern köntösben sem

de a mondandó megragadott... az, hogy igenis az érzések számitanak igazán az életben

úgyhogy abba is hagyom ezt a z okoskodást....

szeretni kell... ahogy a fásult , öreg  karmester is a film végére újra megtanult szeretni.... és felülemelkedni önmagán....



9 megjegyzés:

  1. ez az a Sorrentino film? (Ifjúság)

    én, ha Michael Caine játszik benne, szívesen nézem

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. ...de hát láthatod a fotókon, hogy Michael Caine! ..., igen már csak miatta (is) feltétlen érdemes megnézni!

      Törlés
    2. a ha (feltételes módra utalás?)félreérthető volt számomra... e ez az az eset...:)(de hát igen, "feltétel" nélkül meg kell akkor nézni ezt a filmet (vagy akár mindent, amiben ő játszik!:)) (a múltkor a tévében volt...egy kisfiúval...)

      Törlés
  2. Mostanában nem láttam tv-ben,
    régebben a "Leharcolt oroszlánok" volt kisfiús filmje

    ezt az Ifjúságot okvetlen megnézem

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. rémlik még egy filmje, amiben egy gazdag kisfiú inasa volt (a kisfiú szeretett volna focizni a szegény gyerekekkel, de azok nem fogadták be, aztán meghívja a kastélyba őket játszani.... nem jut eszembe a film címe

      Törlés
  3. Egyik se
    Egy öreg bűvész egy idősotthonban, amit a kisfiú szülei tartanak fent. Összebaratkoznak...

    VálaszTörlés
  4. http://www.filmkatalogus.hu/Van-ott-valaki--f30558

    VálaszTörlés