2015. november 4., szerda

kávéfolt Zürichben, '964-ben


vajon mi lett

azzal a mesésen

szép hímzett

fehér damaszt

abrosszal

amit Zürichben

ötven éve

kávéval

lecsöppentettem



bennem nem törlődött

az a régi folt

ó, irgalom atyja…

pedig szégyenemben

s zavaromban

a csészealjjal

rögtön eltakartam

ne lássa senki sem



pedig szólni

kellett volna

mert  frissen

és időben

minden folt

könnyebben

távolítható el

mintha már 

megszáradt



de hogy is

mondhattam

volna el

idegen helyen

anyanyelvemen

vagy dadogó-máson

hogy mennyire

sajnálom

mit tettem

ügyetlenségemben

inkább tetéztem

hallgató

sunyi takarással

vétkem




a házigazda

s felesége

oly kedvesek

és előkelőek

voltak



de elképzelni se tudom

milyen arcot vághattak

később a kávéfoltra

vagy mit is mondtak

saját nyelvükön

arcátlanságomra



azóta se láttam őket

az is lehet

hogy már örököseiken

kellene keresnem

ha járnék Zürichben

azt a régi abroszt

ha egyáltalán

megvan még



igaz, én úgyis

csak azt a foltot

keresném...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése