2015. július 11., szombat

"európai"k


június 21-én a Szabadságtérre megyek....Hogy elénekeljek  4 európai himnuszt....ÉS  Fischer Ádám instruál, majd vezényel bennünket, civileket. (fura arra gondolni,hogy tegnap még a Müpában hivatásos zenészeknek, Wagner Bolygó hollandiját)....a 4 európai himnusz szövegét kiirtam a fb-ról még otthon (a Marseillest francuául is, az Örömódát németül, nomeg a szlovák himnuszt... a nagy békesség és testvériség jegyében. de osztogatják itt is a kinyomtatott szövegeket... mosolyogva

A hangnem nem lett eltalálva számomra, csúszkálok,(oktávokat - van ebben valami jelképes is) -de nem ez a lényeg, hanem a TESTVÉRISÉG. az európaiság, a szabadság gondolat, ennek jegyében énekelünk, s vagyunk itt, lám mögöttem épp egy szép, sötétebb bőrű , tündéri kisfiú is épp:




















de újabban, megint falakat és keritéseket épitünk

és újra uszulnak ránk az ordas eszmék

a felemelő esemény után odajön hozzá az unokanővérem (eddig szembe láttam, énekelni ), mindig összefutunk ebben a nagyvárosban megbeszélés nélkül is,Úgy látszik, egy helyekre járunk...

még nézelődök kicsit , a Szabadság téren, szabadnak érezve-képzelve magam. A körülöttem levő emberek közt nem is olyan nehéz... itt senki se tűnik a másik ellenségének, senki se néz rossz szemmel és kirekesztőn rá... Örüljünk hát, ne csak az Örömódát énekelve...



de remélve, hogy egyszeer tényleg "testvér lészen minden ember"...

1 megjegyzés:

  1. a felhivás: http://nepszava.hu/cikk/1060681-kozos-enekles-a-szabadsag-teren-fischer-adammal

    VálaszTörlés