2015. július 8., szerda

már mindent megbeszéltünk?

Csöngött a telefon.
Azt hittem még álmomban hívtak.
Anyám vagy régi szerelmem.
Kik egymás mellett ültek egy asztalnál
békésen beszélgetve


De nem ők, s nem álmomban.
Hanem lányom, a valóságban.
Ő ébresztett.
(különben is álmomban
nem is hallhattam volna a csöngést
hiszen ott nem volt nálam
semmilyen telefon
mobil még akkor
nem is létezett
de hát az álomban nincs idő
csak örökkévalóság
s így halottaim is léteztek)


De minden álomnál több a valóság”
Mondtam is lányomnak
majd szeretnék beszélni vele
mielőtt elutaznak nyaralni
s én is elutazom „haza”…
de szerinte
mi már mindent megbeszéltünk
(pedig én a távolibb jövőre gondoltam
amiben már nem leszek
s ki tudja távoli-e…)
Ő sajnálta
hogy felköltött
s az álmom végét
így nem tudhattam meg.
Mindenesetre valóban
szívesen leültem volna
ahhoz az álomasztalhoz
ahol vártak rám,
anyám
s régi szerelmem
ki előbb keresett
de én nem voltam
még felkészülve rá,
s kinek arca
anyám mellett
mintha apáméra
kezdett volna
hasonlitani -
még szemüvege is lett


igen,
jó lett volna
beszélgetni velük
hiszen
annyi mindent
nem beszéltünk meg
míg lehetett volna


Lányomnak hiába
mondtam, hogy...
de félbeszakitotta
ezzel mondatom:
már mindent megbeszéltünk”


Pedig nem!
Soha semmit se beszélünk
meg igazán.
Ostobaságokat fecserészünk
és nem egymás igazát.


Mert azt hisszük
ráérünk
vagy inkább azt
hogy már
nincs is mit
megbeszélni
mert már mindent
megbeszéltünk


ostobaság!


Mindig elmaradnak
megbeszéletlenül
a legfontosabb mondatok


és mindig későn
ébredünk rá


Mégha végig is
álmodjuk
álmaink.







2 megjegyzés:

  1. Nagyon tetszik! Mély igazságok sora, a vége megrendített mélyen...

    VálaszTörlés
  2. köszönöm szépen, sokat jelentenek soraid, ilyenkor mindig kicsit megnyugszom, hogy nem csak "személyesek" amiket irok, (legalább is a "vége" felé...:)

    VálaszTörlés