2016. december 7., szerda

évek-számadás(ok)

ifjú(?) kortárs költőnk S.M. ma a fb-on feljajdult, hogy
    (mától idősebb vagyok, mint József Attila)
és persze elégedetlenül önmagával...pedig ért már el ezt azt és rendkívül népszerű kortársai körében (igaz, főleg slammerként, és valóban nem rendelkezik józsefattilai életművel ugyanarra az időre)


Nos eszembe juttatta az én 32 évesen írt számadásomat: (1975-ből):


Évek- számadás

Petőfit Lermontovot 
már túlélted.

Holnap Csokonai 
és Attila évébe lépsz.

Innen már 
csak egy sóhajtásnyira van 
a krisztusi.

És még semmit se csináltál: 

     se forradalmat
     se mélysodrú vihart
     se bús-víg poétaságot
     se kínnal kihordott új világot

Még semmit se csináltál!

De e szeretni-se-tudó "semmi" miatt   
harmincháromszor feszítetted meg magad.

...................

esetleg megvigasztalhatnám ezzel? hát lehet, mert még mennyi ideje van, pótolni. de magam? :(

épp most olvasom Márai ez idei naplóját (1974-77) mindjárt egyidősen vele....

És...!

10 megjegyzés:

  1. Időnként számvetést készít a nem-költő is. A semmiről?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. nem "költői" privilégium szerintem a számvetés" se :) és az se "semmi" ha valaki nem "költészetet" csinál az életében, mennyi minden hasznos van/lehet azon kívül is! Ami NEM SEMMI! itt az (volt) az elgondolkodtató , és (S. M. nyomn is - aki időközben letörölte -igen nagy és vegyes visszhangot kiváltó fb bejegyzését!elszégyellve magát?, hogy szembesülni lehet azzal, hogy mások, nagy klasszikusaink pl velünk azonos korukban már létrehoztak életművet, ez figyelmeztetés lehet a továbbiakra... nekik, hogy szedjék össze jobban magukat (?) a 74 éves (költő, nemköltő - mindegy - senki se csak-költő vagy mindig-költő) meg szerintem találja meg az élete semmin túlmutató értékeit, mert igenis van! Meg még mindig csinálja tovább, a nem semmit! (szerintem) S. M. esetében a becsvágyról (is) lehetett inkább szó, tán azért is törölte.

      Törlés
    2. Aliz, erre gondoltam, jó, hogy kifejtetted.

      Törlés
    3. örülök - az egyetértésnek (ha kicsit nehézkesen is fejtettem ki:) (?)

      Törlés
  2. Válaszok
    1. Rózsa, mi? és miben? a "semmi"... nincs olyan hogy "semmi"!!!! ezt azért 74 felé könnyebb belátni -ha nem is áll mögöttünk a "minden", amit egykor megcélozhattunk

      Törlés
    2. Legalább EGYET szeretnék megvalósítani, mielőtt el kell mennem... Már csak azért is, hogy bebizonyítsam magamnak, képes voltam-e rá... Persze, azon lehetőségek (?) között válogatva, melyek rendelkezésemre állnak és főleg, amelyek izgatnak... Azt hiszem, én a "minden"-re talán soha nem is vágytam, annyira tudatában voltam főleg a korlátaimnak...

      Törlés
    3. Rózsa, nagyon tél van. Az origótól a plusz egyig korcsolyázol?

      Törlés
    4. én igy, tulképpen már utólag, rájöttem, hogy nem szabad (nem lett volna szabad?a "korlátokkal" egyáltalán foglalkozni... át kellett volna lépni, és nem a tudatositásával megerősiteni) elhinni hogy NINCSENEK korlátok!

      Törlés
    5. amúgy jó veletek "beszélgetni" Köszönöm! :)

      Törlés