2016. december 24., szombat

egy fényes este

december 24. mindig karácsony szentestje, de olykor, mint ma is egybeesik a hanuka beköszöntével. Mindkettő a fény ünnepe, és gyertyagyújtásokkal adunk ennek látható jelet. A városban már több mint egy hónapja az adventi gyertyákkal, a 4.-t múlt szombaton, betlehemi lánggal meggyújtották... És ma este - hosszú idő után -  az emlékjelünknél meggyújtottuk az első hanukamécsest... emlékszem talán akkor utoljára, amikor , még gimnazista koromban egy összejövetelünkön, amit kántorunk Schulmann bácsi szervezett, szerepeltem is, azaz elhegedültem a Moaz zurt... ezt a régi hanukai dalt
eszembe is jutott ez ma, s a sarokból elővettem a hegedűm, felhangoltam és elkezdtem gyakorolgatni.... a Moaz  Zurt ,



nem is tudom hogy játszottam, nem olyan gyakorlottan, mint annak idején, konzistaként, de talán még több érzéssel, a vibrátók fel is erősödtek... öregedő , bizonytalanná váló  kezeknek , ujjaknak
ez akár jó kifogás is lehet....



arra is gondoltam,hogy este, ha bekapcsolják unokámék a skypot, eljátszom netán neki...




de ez elmaradt...

egy hasonló korú kisfú, anyukájával, nagymamájával, és főszervezőként az egyesületvezetőnk volt csak jelen...de a fő, hogy a mécses meggyulladt, és hirdeti a fény győzelmét...

majd még 7 napon át... de reméljük tovább is...

remélem ki tudok menni.
sajnos megtámadott valami virusféle, nem vagyok fizikailag  egészséges,de a lelkem erősiti, igy közvetve a testem is, ez a hanukagyertyagyújtás...még ha nem is tett a testemnek jót a nyirkos hideg... hamarabb értem oda,  de majd holnap jobban kiszámitom az odaidőt...
ma muszáj  volt oltalmat keresni valahol , mig jöttek a többiek, a hideg elől, persze ilyenkor minden zárva, viszont az emlékjel mögötti rendőrség nyitva volt, behúzódtam oda, kedvesen invitáltak a karácsonyfájukat körbeülő ügyeletes rendőrök  miközben arra gondoltam , lám most vagyok pontosan az egykori templomunk helyén, a rendőrségen, hiszen az emlékjel jópár méterrel előbb áll...

jövünk holnap is

olyan ez egy kicsit mint egy visszatérérés, egy kis tesuva...

a hegedülésem is, a moaz zur, és a hanukagyertyák....

növekedjen a fénye

1 megjegyzés:

  1. talán ma, az 5. gyertygyújtására megint ki tudok menni... ha ez a makacs betegsésg engedi--- de akarom.

    s közben az jutott eszembe, olvasvfán a sok hanuklaünneoségről ország- világszerte, hogy ami Makón történik, az "ELPUSZTITOTT" TEMPLOMUNK hűlt helyén, az is egy kisebb CSODA! Hogy több mint fél évszázad után, ég ott a chanuka lángja... s nap mint nap több ... és többen is jönnek köré...Világitson messzire!

    VálaszTörlés