2016. augusztus 31., szerda

(nem) mese

mesemorfondirok


                                        „nem mese az, gyermek” (Arany János: Családi kör)

mesélj, mesélj
nyaggat unokám egyre
s nem akar julimamázni
leginkább öregnek nevezne
de kiskoromról kéri a mesét

töröm a fejem
az én életem nem gyereknek való
(akárcsak a kés villa olló )
s nem is mese az gyermek
hogy is mondhatnám el
az életem meseként de 
hitelesen
egy majdnem 
négyévesnek
hogy meg ne sebezze

persze
a mese legvégén
a jó mindig
elnyeri jutalmát
azon morfondírozom hát
hogy jó voltam-e

de mégis csak jó lehettem
mondom neki majd
hiszen itt a jutalmam:
TE

és minden jó

ha jó a vége



2 megjegyzés:

  1. Mesélj neki feltétlenül! Először persze kicsit meg kell válogatni kora szerint, de ezek a mesék pótolhatatlanok, mert róla is szólnak valahol...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. hááát. az anyukájának ha meséltem volna róla azaz magáról, mindig belémfojtotta a szót... azt nem szerette, ellenben a könyvekből a leirt irodalmi meséket, verseket, nagyon...

      Törlés