2015. augusztus 30., vasárnap

fő a bizalom (avagy képrablónak látszom?)

Volt egy szokásom, hogy mivel a kiállitásnyitáskor az emberektől nem tudok igazán hozzáférni a falon függő képzőművészeti alkotásokhoz, pár nappal később visszamegyek.. Egy kicsit újabban kellemetlenitette ezt az a tény, hogy bezárva találom a kaput, de csöngetésre kinyitják. Ma is így történt (majdnem), ugyanis az eddig számomra ismeretlen kockásinges férfi – szinte elállta az utam az ajtóban… Némi méltatlankodásomra közölte, hogy mert egyedül van. És őt akár le is üthetik így. Mer hogy itt milliók vannak a falon. Na  és gondolná, hogy én lopnék festményt? (előtte meg leütném…?) hüledezek. .  Hát ő nem tudhatja , de a józan paraszti esze ezt mondatja vele, hát nincs igaza ?…. Hát talán nem múzeumban kéne dolgozni a józan paraszti eszével (sose láttam még itt egyébként, én is félhettem volna tőle akár, ráadásul én is egyedül voltam. Kifordultam a teremből, valahogy elment a kedvem...

jó feldühitettem magam.

Hogy nézhetek én, ki hogy ilyen bizalmatlan velem…

Csináltam is egy fotót magamról egy másik ajtóban, kontrollként.... Hát így néz ki egy képlopó?:No le számitva a feldühödtség nyomait...



Panaszt kéne tenni? Nade hol? Kinél? Nyilván igy rendelkeztek. Fent.

Az ok a munkaerőhiány lehet (bár korábban is voltam ilyen szituációban, de eddig még mindig az az 1 ember viszonylag  szívesen látott… (tán mert ismert?) Felgyújtotta a villanyokat, és hagyta , hogy kedvemre műélvezzek, amíg jól esik

nade ez a "leütés", meg "képlopás" história teljesen  új

eszembe jutott, hogy talán javasolni kéne , hogy a lezárás mellé tehetnének akár egy drótkeritést is a múzeum köré


 – aztán olvasom -úgy látom az ötletem már meg is valósult, a velencei biennálén…::

http://artportal.hu/magazin/kozugy/blokad-alatt-a-magyar-pavilon-velenceben

3 megjegyzés:

  1. ja, jut eszembe, a mai körülmények közt, még jó, hogy nem "migráns"nak ill. menekültnek néznek?! (bár időnként magam is menekülnék, csak nem tudom, hova...)

    VálaszTörlés
  2. Az "őr" egy szubkultúrát képvisel, nem való képtárba. Nem csodálom, hogy fölbosszantott. A magyar pavilon se tehet arról, ami idehaza történt.

    VálaszTörlés
  3. ...szerintem még csak szub-ot se!

    VálaszTörlés