2021. február 15., hétfő

AZ ADT ajándékai

 Az  Arcanumot ADT-t böngészgettem tegnap (nyilt nap lévén) , múltkor abbamaradt Schulmann  bácsi kutatása, kb a felénél, ez a második fél épp valahogy a munkássága vége. s megdöbbent , hogy szinte haláláig szorgalmasan "dolgozott", vidéken is, és Makón is, temploma hiján (1965 után is!!!) !! Egy viszonylag teljes pályaképet akarok majd róla adni (némileg vezeklésből is, mert rádöbbentnem, hogy kb egyetemtől, hogy Szegedre kerültem, (1961-től)  teljesen elhanyagoltam őt is, meg a hitemet is...:( (már értem komoly, szigorú tekintetét, de nem tett szemrehányást, szavakkal) -(aztán visszataláltam kacskaringókkal..csakhogy ő akkor már nem volt...)

de most másról is akarok irni,

találtam egy 72-es nagy újságcikket, (a Csongrádmegyei Hirlapban) ami József Attila  évfordulóra készült,("IFJÚ SZÍVEKBEN ÉL") a giminkben kezdődött, a magyar irodalom órámon, de legjobb magyar irodalom szakos diákomra "ment ki a játék", aki épp ezért J.A . iskolapadja helyén ülhetett (nem titok:  P. Bodzsár Erzsébet az, kinek neve előtt a P. annak az újságírónak a kezdőbetűje, aki irta a riport cikket rólunk pontosabban róla!(ilyen fordulatos az élet!:))

rólam szinte  csak ennyit írt (de nagy becsben tartom): (s tán joggal is):




(Megboldogult tanár- és diákkorom, sajtótükörben,)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése