2017. december 23., szombat

deres

nem szeretett engem
sose igazán
mért is szeretett volna

csak magát szerette
és szerettette volna

de rájött hogy én nem
tudhatnám annyira
mert nem csak őt kell
szeretnem

mondta is
egyszer
betegen
van neked
kit pátyolgass
az anyád

és különben is
kozmetikustól jöttem éppen
azon a kitűzött szeptember
délután
és amúgy hibátlan bőrömön
lett egy piros pattanás

ahogy most elnézek egy fotót
azokból a zaklatott napokból

én sem tetszhettem magamnak
akkor,

(pedig más szerint
lett arcomon egy
virgina woolfos vonás)

de ő csak magának akart
tetszelegni folyton

mégis kár hogy
mindennek vége szakadt
azon a délután

olyan hirtelen
amint a nyár az őszbe lépett

s hagytam végképp elorozni
előlem

pedig olyan jókat beszélgettünk
kettesben
s ettünk  órákon át

és olyan egyformán léptünk
négy lábunk van
mondta
mert amúgy össze voltunk forrva
sétáinkon
minden éjszakán

áh már oly mindegy

én most is jószívvel
gondolok rá

de hiába

vajon érez
érzi- e ezt
odaát

vajon felolvadt-e
szíve, a deres
az örökmostban
hol nincs már test
de lélek
hiszem és remélem
annál inkább!

s mondják
a sziv
túléli
a halált

3 megjegyzés:

  1. A Sacre hallgatása közben…

    Igen, igen…
    Ez volt az a zene: a beavatásé és a megtagadásé
    Az örömé és szomorúságé

    Egyszerre jött e kettő.
    Egyszerre kapaszkodtunk egymásba
    (bár te kicsit előbb fogtál meg
    S én tovább tartottalak
    Előbb láttál te meg
    s előbb csuktad be a szemed, hogy
    ne kelljen többé látnod.)
    Te engedtél el előbb…
    Ez a zene is csak azért szólt,
    hogy addig se kelljen beszélnünk
    (hiszen már nem volt mit mondanod)
    Ültünk egymás mellett a siralompadon
    nem gondolva múltra se jövőre
    csak hallgattuk a pogány zenét
    én idegenül te ismerősen

    Aztán elszaladtam hegedűtokot venni
    Te később a falhoz állítottad
    mint valami fegyvert
    hogy védjen meg
    multunk ellen
    ellenünk

    Késő volt… vacsorázni mentünk.
    Felettük nyáresti hangulatainkat
    a meghitt órák örömét.
    Ittunk rá valami sört
    (hogy megédesült a délután
    annyi keserűsége után!.)
    És azt mondtad:
    „Majd meglátogatsz”
    Ezt mondtad
    annyi csók után.
    És még azt, hogy
    szeretsz enni velem.
    Te
    Mert csak te csak te
    Mindig ez volt a fontosabb

    Node sebaj (tudtam már ami lett)
    Majd megkeres egy lány
    akivel elhiteted
    hogy „csak te” „csak te”
    Majd megkeres egy lány
    aki elhiteti veled
    hogy feláldozza magát
    (lásd a Sacre!)

    Mire lettem volna én jó neked
    (Én csak szerettelek.)
    Mire volt jó az egész?
    Mire volt jó az a nyár?
    Csak a zene maradt meg
    Külön nálam – külön nálad
    Néhány lejárt lemez…
    Töröld le néha
    (Én is azt teszem)

    S hallgasd újra
    Túlzengi pusztulásunk.

    És örülj.

    Már csak ezt kívánom.



    1976. november

    VálaszTörlés
  2. ...és mindennek már több mint 40 éve?!!

    VálaszTörlés
  3. találtam 20017 dec, de idetartozik ez is:

    Egyetlen nyàrvég veled
    S annyi ősz, deres tél nélküled

    Hogy nem felejtelek?!

    (Tavaszokról nem is beszélek.)

    (Tavaszokról nem is beszélek)

    VálaszTörlés