2016. október 8., szombat

megyünk


És ment Mózes
de nem bírta már a járást
s a Jordánon már nem
is kelhetett át
40 év vándorlás után


nem tudni hova ment
de tudta és mondta
meghal aznap mikor született
küldetése élete ezzel beteljesedett
éppen százhúsz évesen

ott az eleje ahol a vége
halál és születés egy napon
zajin adarkor

anyám is akkor ment el
majdnem 40 nap kórház után

mondják, a cádik
negyven nappal halála előtt
a felsőbb egekben jár
körülnéz előre
aztán végleg odaszáll

oda mehetett anyám
40 borongós nap után
mikor végre kisütött a nap
a horoszkóp előre azt írta
örömteli fordulat
de a temetés alatt
egyszer csak
havazott

lehet hogy a zsidó vallás
nem ismer női cádikot
de én tudom hogy ő az volt
csak jóra és szépre tanított
egy gonosz rút világban is
egy rossz szava nem volt
megértett segített mindenkit

és ment ő is az övéihez
nagyapához nagyanyához
testvérekhez
apámhoz
remélem várták
olyan jó szívvel volt
mindig irántuk


megyek már én is
mindenki elmenőben

én már több mint 40 napja
járhattam kicsit ott fent
azt hiszem
de úgy látszik hosszabb
haladékot kaptam

bár „Ime közel van az idő
amikor meg kell halnod”
már én is hallom

végül is mindnyájunkhoz közel
s ezért nem érhetünk rá sosem

rosszat vagy semmit cselekedni

tenni kell
mint Mózes
(ha népet
nem is tudunk
vezetni)

s aztán mi is mehetünk
isten hírével
el

valamennyien

de "legyetek
erősek és bátrak
ne féljetek
és ne remegjetek"
ti sem


2016 október 7. megtérés szombatja





5 megjegyzés:

  1. Felfogni nem könnyű, hogy van (volt) ember, aki elérte, hogy a rosszat is jóvá tegye, legalább önmagában.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. ...ezt hogy értsem, mire, kire?

      Törlés
    2. ?"csak jóra és szépre tanított
      egy gonosz rút világban is
      egy rossz szava nem volt
      megértett segített mindenkit"
      ?... én ezt másképp értettem

      Törlés
    3. Elolvastam Raj Tamásnál, ki az a cádik. Csak megerősíti, miért nem volt rossz szava, és hogyan értett meg és segített mindenkit. Szépek és igazak a megemlékező soraid.

      Törlés