2016. július 4., hétfő

töltésen és erdőn át... a maros fele


A töltésnek még nem
lebetonozott részén
biciklizve
megcsapott a
gyerekkor szele
valami keverék
fű- s virágillat
lengte be
azt aki lettem
de hirtelen
visszalibbentett
gyerektestembe
mert azzal az
ugyanolyan régi
s még fitos orral
érzékeltem
s lélegeztem be
azt a mámorító
régi illatot
mint mikor
nagynénimmel
gyalog a töltésen
a maros fele
mezei virágokat
szedegettem
útközben

most hogy a töltésről
a lejtőn leereszkedtem
az erdő közt
húzódó műútra
a Maros felől
hirtelen átfutott
előttem
az úton
egy őzike
a töltés fele
a fák közt eltűnve
sose láttam ilyet
még errefele
de annyira
együttéreztem vele
mintha én lettem volna
az az őzike
s nem csak ki
majd' elütötte

mint ahogy az
egyetemen
első évben
az a gólya
aki a táblánál
nem tudott
megfelelni
a nekiszegzett
rejtjeles
kérdésre:
őzike őzik-e”
mert nem értette
mert akkor még
fogalma se volt róla
hogy minden összefügg
mindennel
mindenki mindenkivel
az élet a költészettel
a múlt a jelennel
a gyerek az öreggel
az ember az őzekkel
de mindenekfölött
istennel

és eszembe jutott most
még sok minden
a Maros fele biciklizve
mit nem lehet megírni se

de mindez az életem része
és egésze a minden
magammal kell vinnem
immár sok esztendeje
biciklizve ősi fák közt
a Maros fele
a mindent magamban víve
belső poggyászom
ezzel van tele
de nem vagyok tőle nehezebb
ellenkezőleg
ott bent
könnyebb
lettem

mióta a mindenség gyermeke

egybeolvadva vele
feloldódva benne

a Maros fele






2 megjegyzés:

  1. gyönyörű
    imádom a gyerekkor emlékillatát,
    és a továbbgondolását

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. köszönöm (bocs , még javitgattam) (az első változatot még a Maros parton lefirkantottam kézzel), de aztán itthon a gépi tisztázást nem mentettem el, úgyhogy újra kellett irni és nem lett olyan, mint a letörölt változat...annak külön örülök, hogy a "továbbgondolást" is fontosnak tarthatod, mert erről vannak vitáim ... remélem azért nem magyarázom túl a régi dolgokat vagy legalább is nem túl didaktikusan vonok le következtetéseket, mert az tényleg nem lenne jó. de szerintem is fontos... (ez az egy? előnye az évek sokaságának;)

      Törlés