2016. július 4., hétfő

töltésen és erdőn át... a maros fele


A töltésnek még nem
lebetonozott részén
biciklizve
megcsapott a
gyerekkor szele
valami keverék
fű- s virágillat
lengte be
azt aki lettem
de hirtelen
visszalibbentett
gyerektestbe
mert azzal az
ugyanolyan régi
s még fitos orral
érzékeltem
s lélegeztem be
azt a mámorító
régi illatot
mint mikor
nagynénimmel
gyalog a töltésen
a maros fele
mezei virágokat
szedegettem
útközben

most hogy a töltésről
a lejtőn leereszkedtem
az erdő közt
húzódó műútra
a Maros felől
hirtelen átfutott
előttem
az úton
egy őzike
a töltés fele
a fák közt eltűnve
sose láttam ilyet
még errefele
de annyira
együttéreztem vele
mintha én lettem volna
az az őzike
s nem csak ki
majd' elütötte

mint ahogy az
egyetemen
első évben
az a gólya
aki a táblánál
nem tudott
megfelelni
a nekiszegzett
kérdésre:
őzike őzik-e”
mert nem értette
mert akkor még
fogalma se volt róla
hogy minden összefügg
mindennel
mindenki mindenkivel
az élet a költészettel
a múlt a jelennel
a gyerek az öreggel
az ember az őzekkel
de mindenekfölött
istennel

és eszembe jutott most
még sok minden
a Maros fele biciklizve
mit nem lehet megírni se

de mindez az életem része
és egésze a minden
magammal kell vinnem
immár sok esztendeje
biciklizve ősi fák közt
a Maros fele
a mindent magamban víve
belső poggyászom
ezzel van tele
de nem vagyok tőle nehezebb
ellenkezőleg
ott bent
könnyű lettem

mióta a mindenség gyermeke

egybeolvadva vele
feloldódva benne

a Maros fele






4 megjegyzés:

  1. J.A. a Dunánál, te a Marosnál...
    Nekem tetszett.

    "mióta a mindenség gyermeke

    egybeolvadva vele
    feloldódva benne"

    VálaszTörlés
  2. de jó, hogy utólag odairtam :)

    VálaszTörlés
  3. Ma reggelire, a csöndben, olyan jó volt olvasni!
    "..belső poggyászom ezzel van tele...". Bizony, évről évre egyre jobban, s mégis egyre könnyebb cipelni:)
    A bicikli nagyon is visszahozza a gyerekkor fényeit, illatait, hangulatait. Mezítlábbal a pedálon, hajnali úszás után épp ezt éreztem én is. Csak épp folyók,Duna,Maros nélkül. Mert nekem a Balaton..:)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. nekem is milyen jó olvasni az együttrezgő soraid !...:)

      Törlés