2015. január 21., szerda

MENETIRÁNYNAK HÁTTAL...

Kék az ég
Zöld a fű
Menetirànynak hàttal                                                                        

Vonatablakból làtom

Ez volt a múlt?

Nem tudom
mi van mögöttem
Azaz előttem
Merre visz
vonatom

Mert amit làtok
Mindig csak a múlt

Mégha jelenen át is 


Menetirànynak hàttal utazom
Ahogy èlek.
Múltba nézve
S előre nem làtva
Hova

A kalauz  néha
bemondja
mikrofonba
S a fülkébe
Be-berohan
Jò utat és
Jó egèszséget is
kivàn nekem

Nem kéri
öregkorom
igazoló
dokumentumom.
Én màr kétségtelenül
ingyenutazom

Csodálatos, szép, jó napot is
harsog a mikrofonba
mindenkinek kijàróan

A Nap egyre lejjebb szàll
A horizontra
De még szemembe süt
Kàpràztat, vakít
Szédülök is

Meg kéne
Fordulnom talàn

De a mögöttem levő ülèsen
egy nő telefonàl
Hangosan, mintha
Egyedül "vonatozna"-
mint mondja
S nincs is tèrerő.
Nekem sincs erőm
Se terem...
Csak visz a vonat
Valahonnan valamerre
Hazulròl hazafele

A kalauz tovàbbi
"nagyon csodàlatos
és szép napot"  kiván
azaz estét ...
Honnan tudja hogy
eddig az volt a nap?

Bàr ő mindent elkövetett.
De mégse "mindenható"
Csak egy túlbuzgó ember
Tàn munkamàniàs
Ahogy föl s le rohangàl

Én meg olvasnék
Aludnék kicsit
Mielőtt leszàllitana
Mert itt a végàllomàs

Fàraszt az utazàs

A fejem is fàj
közben
lányom hiv

Neki is fàj
Miközben a bölcsődében
màr fiàra -unokámra  vàr.
Ki épp rajzolni kezdett

Majd talàlkozunk
Útközben valahol
Miutan a vonatom
megérkezik...
Ezek szerint
Még nem a végső
Végàllomàsra



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése