2014. szeptember 18., csütörtök

"még"


görnyedten, sántikálva
sokdioptriás szemüveggel
két koszos táskával
és világitó mellényben
csoszogott el előttem
ki vénasszonyként
ücsörögtem
későnyaramban
egy még napsütött
parki padon


eszembe jutott
mikor anyja kezét fogva
összetalálkoztunk
vagy fél évszázada
az utcán
megálltunk beszélgetni
s én közben megsimitottam
a kisfiú arcát
s ő felnézve rám
azt mondta:
még...

Már nem fogja senki a kezét
S nem is hiszem, hogy van valaki
aki megsimogatná

én is csak akkor,
s egyszer tettem
mert megijedtem
volt valami zavaró
és bizarr
abban a mégben
nem is értettem...
talán most sem

de ettől a 
régi emléktől
még jobban
megsajnáltam
szegényt.
****



5 megjegyzés:

  1. köszönöm. még friss és "élő" volt az élmény... meg hát a régi emlék is... Talán az ért (is)
    de nagyon hálás vagyok szavaidért. Mert mindig is kibékithetetlennek éreztem az élet és irás ellentétét, és ez gátolt is az irásban. (olykor az életben:) De akkor jó, ha lehet gyakorolni egyszerre mindkettőt(?)

    VálaszTörlés
  2. Imréné Kiss
    Sajnálom szegényt. Rossz sorsot kapott a Teremtőtől.

    VálaszTörlés
  3. Nagy Judit
    Szép sorok!

    Szekeres Irén Katalin
    Nyugodjon békében!

    Edit Martonosi
    Köszönöm Julika ezt a szép megemlékezést. 🙁

    Gonda Julia
    EKKOR MÉG ÉLT... MOST TERMÉSZETESEN MÉG JOBBAN SAJNÁLOM! 🙁

    Zsuzsanna Bàron
    Nálam is járt régebben....

    Boglárka Gróf-Fekete
    Kisgyerek koromtól ismertem, odajárt a Szent István térre, a plébániához, a templomba is. Sokat nem változott.. Sajnálom nagyon 😢

    VálaszTörlés