2019. június 1., szombat

finnya


a menzán miután megkapom a ételeim: Zöldborsó leves, lencse.....és rakosgatom a tányérokat, hogy elférjenek a tálcán, hirtelen egy fekete mandzsettás kéz úszik be baloldalról. átnyúl a lencsém felett, és a kicsit kibillent helyzetben levő leveses tányérom tenné rendbe, mit csinál. csak segíteni akart - hárít,na de inkább ne nyúlkáljon az ételem felett - mondom, s már visszakozik is. (szegény), a pattanása a homlokán tovább pirul...nade  a segitőkészségnek is van egy határa mondjuk a tálcám)

ebéd után megyek új kedvenc kávézómba (jelzem most nem a kedves kislányok vannak bent) még hozzá se fogok meginni az üveggel leborított asztalnál a kávémat, jön a felszolgálónő, ronggyal tisztitószerrel a kezében, s telefújja a szomszédos asztalokat, még jó, hogy az enyém nem, ijedtemben letakarom a tenyeremmel a kávém. mit tehetek

mennék ki a teraszra , de ott az egyetlen szabad széket maga felé rántva lezseren ringatja valaki, nem akarom elvenni tőle a játékát

 később mégis -hogy elmentek -, még a kihúzott ernyő alatt is kimegyek, de esni kezd az eső, az újságom fele el is ázott... visszahúzódok

az utolsó madártej  (mióta szemezek már velük!) - épp egy sovány fiatal ember gyomrában tűnik el

van még egy gesztenyepüre , azt eszegetem (alig találva nyugodt helyet a kis zugban),a pultnál is feltorlódtak.... termetes férfi a torta szeletét veszi el, s közben a tányérjáról leesik a - jól összetaposott padlóra - a villa. a pult mögött a felszolgálónő rögtön reagál adok másikat. a férfi felvétel közben odaszól jó lesz ez, leül, közben a nadrágjába törli a villát és jóízűen falatozni kezd. vele.

azt hiszem, én vagyok túl finnyás!


május 24

6 megjegyzés:

  1. Nekem talán ezek az "életből ellesett" pillanatok tetszenek legjobban a blogodon. Nemcsak az események, hanem benne vagy te is, a megérzéseid, a hétköznapjaid, a reakcióid...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. kösz (bár kicsit kicsinyesek velem együtt :)

      Törlés
  2. Nem, nem! - egyáltalán nem kicsinyesek.
    Ezek az életképek szenzációsak. Megmutatják, hogy milyen sokfélék vagyunk mi, emberek!
    A finnyásak még mindig kaphatnak új szelet tortát, a fent leírt termetes férfi meg nagy túlélő lehet, nem árt neki egy kis piszok a tortán.
    Ma is rátaláltam itt az örömperceimre.

    VálaszTörlés
  3. Még egyszer elolvasva látom, hogy csak a villa esett le, és nem a torta. Szerintem ez a termetes férfi tortát se kért volna másikat!

    Jól gondolod - időnként - Julika, hogy nem olvasunk figyelmesen. Én sem, de javítottam az átlago(mo)n. Az iskolai szövegértés nagyon fontos, nemcsak gyereknek, jelen esetben nekem is.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. tortaszelet ide,villa oda... neked azért mindig 5öst adnék szövegértésből :) (mert a lényeget viszed...)

      Törlés
  4. Húúú, nagyon örülök az ötösödnek. Köszönöm szépen!

    VálaszTörlés