2018. június 12., kedd

könyvhét2018 távlesből

no ez a könyvhét (is) nélkülem múlt (tűnt?) el..... (2018-junius 8-11)


pedig látom, a megnyitós fotón, a Vörösmarty téri szinpad diszletén az öntudatos feliratot, amivel azononosulni is tudhatok:

Olvasó vagyok

és ahhoz nem is kell feltétlenül ott hemzsegni. a könyvsátrak közt---

vigasztalom magam:

ha a számítógép előtt ülsz, tulajdonképpen jelen tudsz lenni még távoli eseményeken is, láthatsz, hallhatsz, csak épp nem tudsz beavatkozni, cselekedni (de ilyen énfajtámmal ez amúgy se igen fordul elő...)

igy hát lám: passzívan teljes az élvezet így is (fájós derékkal, lábbal, lelassulva stb... ) lányom meg legalább nem zavarom , mert zavarná, (legalább is ezt mondja) hogy (persze) ilyenkor nem tudna velem fogalkozni, (nem mintha igényelném, sőt, sokminden érdekel engem az irodalom terén...) de akkor már egyszerűbb  ha ott se vagyok...

őt meg még láthatom is itt-ott sajtófotókon, olvashatok esemény beszámolókat:, a könyvekről is informálódom

pl 2.. nap hivott telefonon, megy ki a térre , s pár percre rá látom is egy magvetős fotón: lám:

(nem szereti azt se, ha megkérdem mibe van, le is szoktam róla, de igy azt is látom a téri képen:)

Nádasdy Ádámmal (szerkesztőjeként):


és a lájkok közt egy nagyon kedves hozzászólás - ami közvetve engem is érint:

S.L. : egy volt tanárom, és egy volt tanárom lánya. ez de jó. (szivecske)

aztán másnap (9-én)... itt nagy vihar volt hajnalban,  lányom térre menet hív reggel , még az indulási állomásáról, nem esik épp most, de figyelmeztetem ernyőre,  hát nem hiába
látom pár perc után egy újabb  magvetős képen: behúzódtak a sátorba a két dedikáló író (Sziv Ernő alias Darvasi meg Szilasi) könyveiket is árulják.. ő meg (szerényszerkesztőhöz illőn is)  oldalra húzódott de fő, hogy vannak eltakaró vásárlók is, az eső ellenére...Szilasi  könyvére meg én is igényt tartok!(bár ugyancsak a neten olvastam már részleteit!) reveláció, amit csak eddig is olvashattam belőle...


este meg  a PIMben

Mán-Várhegyi Rékával (mi köze a regénybeli Rékához kérdi a szerk:)





azért jó lett volna ott ülni valahol és hallani is....
de már előbb olvastam egy interjút a Könyvesblogon..:

itt vidám hangulat, a litera  tudósitásban, lám a kép is mutatja

http://www.litera.hu/hirek/seres-lili-hanna-napkozis-irotaborunk:


hát más lenne ott lenni, de azért ez is valami..



10-én  esik megint? keretes szerkezetú a kép , behúzódás a pavilonba:


háttal Szvoren Edina (Verseim c novelláskötetét is lányom szerkesztette...a cim megtévesztő, olvastam épp a Verseim c. novelláját a Literán már korábban - remek elbeszélés!arról, hogy milyen hihetetlen  érzés , főleg egy apának, ha megjelnik a lánya verse))

elől Garaczi - az ő Hasitását (legújabb önéletrajzi, lemúr könye), épp az íróvá válásáról) is el akarom olvasni

Krusovszky, Akik már nem leszünk sosem...remek cim! (ez lett a Radnóti szinházban 8-án hagyományosan megtartott Magvetős bemutatóest összefoglaló cime is)

Na meg beleolvasni a  még hagyományosabb Körképbe  , a Szép versekbe...





Milyen furcsa, hogy 60-as, 70-es években minden Szép versek s részben Körkép kötetet nagy becsben tartva megvettem, (azt hiszem könyvhéten mindig féláron...:), most is sorakoznak a polcaim egyikén, és most...? azt se tudom sokszor, hogy mik, kik vannak benne... (pedig az egyiket (a prózát )lányom szerkeszti, a másikban meg mint lirikus szerző benne van)

belehallgattam ugyan az Irók boltja Szép versek felolvasásába....

meghallgattam pár érdekes közvetítést a Margó jóvoltából is ....

és szándékom beleolvasni legalább jópár friss könyvbe valahogy

******

persze most nem akarok ünneprontó lenni, de hirtelen (a )Hamlet jutott eszembe, amikor könyvvel a kezében  "olvasva jő", s Polónius kémkedő -fürkésző kérdésére:

Mi az, amit olvas, fönséges úr?

HAMLET hires válasza:
Szó, szó, szó.

Hát igen, mi ez az egész  a lenni vagy nem lenni- sorskérdéshez képest

(persze ezt is könyvből ismerjük, a Shakespeare drámájából  (az is megvan, az ősszes...diszkiadásban...de már új könyvet nem is nagyon tudok hova rakni) azért olvasni kell., hogy mondhassam tényleg: Olvasó vagyok (ha nem is a könyvfeszten)-de olvasni mindenhol lehet, még az ágyban is...mindhalálig)

------



(a fotókat a Magvető, Margó és a Litera oldalairól "lopkodtam".)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése